That 70’s Show - sæson 3

18. december 2007 af Christian Arhoff Andersen

6 stjerner Skriv en kommentar KØB FILMEN HER

That 70’s Show - sæson 3 billede

Så er det tid til 3 sæson at That 70’s Show på dvd, så find Led Zeppelin pladerne, Farrah Fawcett plakaten og diskokuglen frem for 70’erne er tilbage.

That 70’s Show eller Dengang i 70’erne som serien blev oversat til på dansk er aldrig blevet popu-lær i Danmark. Måske er det 70’erne folk ikke kan lide, eller måske er det for amerikansk? Under alle omstændigheder fandt serien aldrig et publikum i Danmark, og er henvist til at blive vist på mærkelige tidspunkter hvor ingen er vågne, og det er ærgerligt, for det er en rigtig sjov serie.

I USA blev That 70’s Show dog hurtigt en stor succes, om med 8 sæsoner i alt, ligger den lige bag de længst kørende serier, Sam’s Bar, Venner og MASH.
Serien er bygget op omkring Eric Forman(Topher Grace), hans venner Fez(Wilmer Valderrama), Kelso(Ashton Kutcher), Hyde(Danny Masterson), og til dels Jackie(Mila Kunis), Hans kæreste
Donna(Laura Prepon) og hans forældre Kitty(Debra Jo Rupp) og Red(Kurtwood Smith). Som alle serier starter man med at følge nogle enkelte personer samme med nogle andre, men jo længere man kommer ind i serien, begynder mange af de andre personer at have deres helt egne historier i serien.

3 sæson starter sjovt nok, hvor 2 sæson sluttede. Hyde blev taget af politiet for besiddelse af hash, og også selv om det er en mindre forseelse, smider Red ham ud af familien Formans hus, hvor han har boet et års tid. Dette starter 3 sæson noget mere seriøst end serien har været før, men bare rolig, det hele er tilbage i sæsonens 4 afsnit ”Too Old to Trick or Treat, Too Young to Die”. Hvor et par klassiske Hitchcock film får en 70’s show behandling.
Serien har som altid et par gennemgående ting der forgår igennem hele sæsonen, og en af de største er Kelso og Hyde’s kamp for at få Jackie. Jackie er meget interesseret i Hyde, men han er ikke interesseret, og dette fører til en del sjove ting. Det sjoveste ved denne situation er dog at Kelso bliver forvandlet til en store Don Juan, da han prøver at vinde Jackie tilbage ved at skrive sange, arrangere romantiske begivenheder, men da det er så uvant for ham at skulle gøre noget for at få en pige, går det ikke altid som forventet.

Denne sæson indeholder desuden mit yndlingsafsnit i hele serien. Afsnittet ”Dine & Dash” hvor Kelso spiller vennerne ud mod hinanden er under alle omstændigheder den tredje sæsons sjoveste, da det viser at seriens største forcer er figurerne og skuespillernes individuelle humor, og ikke historien i det reelle afsnit. That 70’s show minder på den måde meget om Sam’s Bar, der ved første øjekast ikke handler om andet end nogle drukkenbolte der sidder på en bar, men jo flere afsnit man ser, jo mere bryder man sig om personerne, og til sidst har man lyst til at råbe ”Norm!” når han kommer ind i baren. Det er personerne i serien der bær serien mere end noget andet.

Den danske dvd udgave er udmærket kvalitet, og skønt de danske undertekster ikke altid oversætter jokesne helt rigtig, er disse også ok. Der er ikke noget bonus materiale på, men det er der heller ikke på den engelske eller amerikanske udgave, så det var forventeligt. Den eneste indvending jeg har til den danske dvd udgave er at der ikke er episodetitler i titel menuen. Dette er lidt forvirrende, da der bare står afsnit 1-6 eller afsnit 1-4 på de forskellige discs, og hvis man leder efter et bestemt afsnit, er man nok nød til at slå det op på nette for at finde det.

That 70’s Show er en af mine favorit serier. Serien har aldrig nogen mellemafsnit hvor den løber tør for historie, den finder bare nye strenge at spille på, også føles den så frisk som den nogensinde har været. Sæson 3 er en af de bedste afsnit for afsnit, og med en pris på 200 kr. pr. sæson for de danske udgaver, er That 70’s show et røverkøb af de helt store.

Filmen er venligst stillet til rådighed af:Sandrew Metronome.

Titel: That 70’s Show - sæson 3
Original Titel: That 70’s Show - the 3 season