That 70's Show sæson 5

21. marts 2008 af Christian Arhoff Andersen

That 70's Show sæson 5 billede

Den eneste Fox tv-serie fra 1998 der ikke blev stoppet efter en sæson er tilbage med sin femte sæson, og den sidste gode, inden showet begyndte at gå ned af bakke.

At ”That 70’s Show” skulle nå 8 sæsoner før serien blev stoppet var der ikke mange der regnede med i starten. Udviklet som en sjov ide blandt søskende Bonnie Turner og Terry Turner, folkene bag ”Mælkevejen, 1 th.”, virkede det ikke som om at en serie om unge i 70’erne ville være den næste ”Seinfeld” eller ”Venner”, men med en sæson mindre end ”Seinfeld” og to mindre end ”Venner”, endte ”That 70’s Show” med at blive det alligevel.

Showet forgår omkring Eric Forman(Topher Grace). Her følger vi ham med hans venner, Hyde(Danny Masterson), Fez(Wilmer Valderrama), Kelso(Ashton Kutcher) og Jackie(Mila Kunis). Hans kæreste, Donna(Laura Prepon), og hans forældre Red og Kitty(Kurtwood Smith og Debra Jo Rupp).
I Slutningen af fjerde sæson fandt Jackie og Kelso sammen igen, for bare at blive skilt igen. Jackie foreslår bryllup og Kelso bliver skræmt go stikker af. Donna, der har datet Kelsos bror hele sæsonen, finder ud af at han er en idiot og vil tilbage til Eric. Eric vil dog ikke være backup for nogen og afviser hende, hvorefter hun løber ind i Kelso og de to beslutter sig for at tage til Californien, for at komme væk fra deres liv og deres problemer. I femte sæson er der en del nyt, men stadig ikke for meget. Eric tager til Californien for at få Donna hjem og det lykkedes. Det bliver dog opdaget, og Donna kommer på katolsk kostskole, mens Eric mister sin bil. Hyde og Jackie får et forhold i løbet af sommeren, men beslutter at holde det hemmeligt for alle andre, da de teknisk set hader hinanden. Selv Fez finder kærligheden, da han får et job på motorkontoret. Alt bliver dog hurtigt som det plejer, og da Kelso og Hyde slås om Jackie, Donna og Eric bliver forlovet og kommer til at afsløre det for deres forældre bryder helvede løs, som vi kender det i Point Place, Wisconsin.

Det er tydeligt at folkene bag serien er ved at løbe tør for ideer om hvor man overordnet kan tage serien hen nu, men femte sæson lever stadig højt på de gode komiske præstationer fra skuespillerne, de samme skarpe jokes og det sammenspil skuespillerne efterhånden har fået efter 4 år sammen. Femte sæson er som sagt, efter denne anmelders mening den sidste ”gode” sæson, og da sæsonen slutter med at hovedpersonerne er færdige i High School, burde man vel egentligt have stoppet serien her. De senere sæsoner er plaget af trivielle sit-com historier, Grace og Kutcher’s fravær for at lave film og dårlige gæsteoptrædener. ”That 70’s Show” er på ingen måde en banebrydende komedie serie, men med den hurtige humor og de gode præstationer er den bestemt en af de sjoveste.

Ekstramatriale er der endnu engang ikke noget af, men som sagt i tidligere anmeldelser, er der heller ikke noget på hverken den engelske eller den amerikanske, så det er forventeligt. Som sagt tidligere er det endnu engang irriterende at der ikke er episodetitler i menuerne.

Sandrew Metronome.

Titel: That 70's Show sæson 5
Original Titel: That 70's Show season 5