Trigger

20. august 2007 af Helle Perrier

Trigger billede

Varm og spændende familiefilm om en pige og en hest på flugt og om at konfrontere sin egen største frygt.

Trigger er fortællingen om den 11-årige Alise, der en dag bliver konfronteret med sine egne løgne, da en hest løber ind på banen, mens de spiller basketball. Hun har fortlat alle, at hun er en dygtig rytter, ved alt om heste og er den, der kan få dyrene til at springe højest, så det forventes ligesom fra hendes veninders side, at hun sagtens kan håndtere den vilde hest.
Sandheden er bare, at Alise er intet mindre end skrækslagen for de store dyr, og slet ikke aner hvad hun skal stille op. Alise er sur over at hendes bedstefar er flyttet ind på hendes værelse, men heldigvis viser det sig at han slet ikke er så dårlig at have i nærheden, da han er noget af en hesteekspert. Bedstefaderen er dog alligevel ved at blive gammel, og snart er det Alise selv, der må tage hånd om sagerne.

Trigger er en herlig familiefilm, der tager nogle gode emner op, og som filmisk både er spændede og vedholdende. Skuespillet er aldeles udmærket, og det er en film, som familien trygt kan samles om. På trods af at temaet er det klassiske børn og dyr-tema vi har set så tit, og handlingen mere eller mindre er en norsk udgave af Befri Willy, så er der alligevel så mange kvaliteter i Trigger, at det langt opvejer den mondæne handling. Blandt andet er Ann Kristin Sømme helt fantastisk som den 11-årige Alise, der må lære at tøjle sin egen største frygt for at redde den dødsdømte hests liv. Trigger er et actioneventyr, der både er fandenivoldsk og gribende, der spænding og intensitet fra start til slut. 5 velfortjente stjerner til den!

Der forefindes intet ekstramateriale på dvd’en.

Filmen er venligst stillet til rådighed af:SF/Fox.

Titel: Trigger