Wall-E, med det til tider sørgmodige telelinseblik, har rettet fokus mod tonsvis af affald der skal tømmes og fjernes for at åbne døre til næste bane. For senere at finde sin robotkærlighed materialiseret i den futuristiske ipod designede Eve (Eva). Wall-E er tro mod filmens forlæg, bortset fra underholdningsværdien, der er for træg og tøffende kedsommelig.
Så går det bedre når Eve skal styres, med flyvende højhastighed i den top tunede motor, og med laserpistolen fremme som, klar til at gøre kål på eventuelle forhindringer.
Oplagt burde det være for spillets designere, at dette appellere mere til de fra 3 år og opefter som er spillets målgruppe.
Der er henlagt timer i dette spil, for at nå frem til målet. Og denne gang er Wall-E ikke alene, en robot af samme mærkat introducere hver bane. Men nogle er mere vanskelige end andre, og hurtigt efter et par timer, er man hjemmevandt i dette. Måden at åbne døre på begynder at gentage sig, fra tidligere baner, så det bliver et arbejdspuklerei med at samle skrald, i stedet for en nydelse og åbenbarelser i diverse fabrikshaller som skaber kulisserne i spillet.
Der er også mulighed for en multiplayer funktion, som giver spillet lidt mere tiltrængt spænding.
Filmens grønne budskab, går også tabt i spillet, det virker meget ensidigt, og et typisk stykke merchandise, der er skabt for at skovle flere penge ind.
Der skulle have været en dansk spille guide, men en trykfejl, gør at den norske gengives to gange. Der er dog dansk tale, og spillet kræver at man er mindst 3 år.
Spillet er venligst stillet til rådighed af:
THQ.