Ray Bennet er træt af sit liv og sit arbejde i en videobutik. Han beslutter sig derfor for at tage nogle dage fri og køre ud i det blå, for at tænke over sin fremtid. På vejen samler han blafferen Harley. Ray kan ikke lade være med at føle sig tiltrukket af den mystiske og smukke kvinde. Han opdager dog efter et stykke tid at mystikken omkring Harleys person grunder i at hun netop er kommet ud af fængslet. Harley betror Ray at hun er på vej til en afsides liggende bank for at hente en større mængde kontanter, der ligger gemt i en bankboks.
Pengene stammer fra en afdød kæreste, der havde stjålet dem fra en gangster. I sin betagelse af Harley vælger Ray at følge med hende og hjælpe hende med at få pengene ud af banken.
Harley har dog udeladt den del af fortællingen om pengene, der omhandler de bestialske lejemordere, der er på jagt efter hende. Gangsteren vil tilsyneladende meget gerne have sine penge igen.
Backflash er en af de film, hvor man efter ti minutter udbryder et dybt suk i erkendelse af, at man allerede kan gætte sig til handlingen og slutningen på en film. Der er derfor ikke de store overraskelser mens man ser filmen. Blot fordi en film har et lavt budget, betyder det ikke nødvndigvis, at filmen er dårlig, men i Backflash har man vist allerede på forhånd givet op, og accepteret fra starten at filmen endelig ikke skal se ud af mere dn hvad den har kostet. Såvel manuskript som skuespil og instruktion er middelmådigt, og der bydes ikke på een eneste scene af ægte spænding. I det hele taget er Backflash en noget lunken affære.
De to hovedroller indehaves af Jennifer Esposito og Robert Patrick og til deres forsvar skal det siges, at kemien mellem dem er ganske udmærket og at der forekommer op til flere scener med de to, der er vellykkede. Men det er dog langt fra nok til at bære en hel film, og Backflash er en af de film der er hurtigt glemt igen.
Filmen er venligst stillet til rådighed af:
On Air Video.