Bikini Girls on Ice.

9. marts 2011 af Henrik Andersen

Bikini Girls on Ice. billede

Bikini Girls on Ice, indeholder både hotte chicks i bikini og masser af is, men alligevel ender den som et blodfattig indspark i slasher-genren.

Nørden Blake (Jarek Gaden) har fået den strålende ide, at lade en flok saftige chicks udføre en ”Car Wash” på en populær strandpromenade, ikke langt væk fra deres collage. Dagen oprinder, og hele flokken tager af sted i deres nyindkøbte og yderst minimalistiske beklædnings genstande. Den gamle bus bryder uheldigvis sammen, og de strander ved en gammel benzintank, der ved første øjekast virker lukket. Bussens chauffør Tommy (Ivan Peric) må fortælle den triste nyhed, at de ikke kan komme videre foreløbig. Han går straks i gang med at reparere bussen, og imens beslutter Blake sig for at de afholder bilvask arrangementet ved benzintanken i stedet for.
Med på holdet er den fornuftige Jenna (Cindel Chartrand), og sammen med de andre piger, begynder de at vaske de biler, de får vinket ind til siden. Forbi kommer også en gammel bondeknold ved navn Hank (Sandy Gneig). Han fortæller at benzintanken har et mystisk omdømme, og at de biler der ankommer til tanken, ofte er forsvundet på mystisk vis. Ligesom ingen har set stedets ejer Moe (William Jarand) i lang tid. Kort efter at Hank er kørt videre begynder pigerne at forsvinde en efter en. For Moe er bestemt ikke forsvundet fra sin tank. Han er der endnu, og hans hobby består i at slå mennesker ihjel og nedfryse dem i de mange kummefrysere, han har stående rundt omkring. Snart må Jenna og hendes veninder kæmpe for overlevelse, og en ellers harmløs bilvask ender som et voldsomt orgie i død og ødelæggelse.

Bikini Girls on Ice er instruktøren Geoff Kleins første spillefilm, og man kan så sandelig håbe, at hans næste forsøg ender en anelse bedre. På DVD omslaget kan man læse at Horror magasinet Gorezone hylder filmen som en ny slasher-klassiker, hvilket er en total overdrivelse, og man tænker straks hvor meget, der er blevet betalt under bordet, for at få dem til at komme med rosende ord om en film som denne. For roserne der kan deles ud til Bikini Girls on Ice er ganske få. Dels fordi den kæmper med dårligt skuespil og håbløse replikker, og dels fordi den simpelthen ikke holder hvad den lover.
Hvis den vil kunne gøre sig i den slasher-genren, hvor den gerne vil placeres, så kræver det også, at der er lidt effekter og blodsprøjt undervejs. Langt størstedelen af de mange mord begås off screen, og man ser således ikke hvad der sker. Jeg beder ikke om udpenslede og groteske effekter her, men lidt snask og blod ville have været rart i en genre som denne. Bikini Girls on Ice er måske den mest blodfattige Slasher-film, jeg til dato har stiftet bekendtskab med.

Historien snegler sig af sted, og ikke engang de letpåklædte bikini-babes, kan aflede fristelsen for at tage sig en lille morfar undervejs. Det er kedeligt og ligegyldigt, og efter rulleteksterne kan man ikke lade være med at tænke, hvorfor man da har spildt 85 min af sit dyrebare liv på sådan en omgang bras.
Måske virker filmen, hvis man er 13, og endnu ikke ved bedre, men fans af genren bør holde sig lidt på afstand, selvom DVD coveret lover guld og grønne skove.

Ekstramateriale.

Ekstramaterialet er en stor omgang, der kommer fint rundt om filmen. Det er muligt at høre et kommentarspor med instruktøren og producenten, og man kan også se et Behind the scenes program, om filmens tilblivelse. Med på ekstramaterialet er også en slettet scene, filmens trailer og et klip fra en spørgerunde til holdet bag filmen, optaget på en Weekend Of Horror 2009. Som rosinen i pølseenden er også et fotogalleri og nogle fjollede Bloopers fra optagelserne.

Der er masser af se her, hvis man syntes filmen var spændende, ellers er også ekstramaterialet, trods dets mængde, en kedelig omgang.

Samlet karakter for ekstramaterialet bliver 2 stjerner ud af 6 mulige.

Bikini Girls on Ice er optaget med Engelsk Dolby Digital 2.0 & 5.1, og præsenteres i Anamorfisk Widescreen 16:9.