Clear History.

8. oktober 2014 af Henrik Andersen

Clear History. billede

Clear History er en TV komedie der er skrevet og produceret af kanalen HBO. Kanalen er kendt for deres høje standart af serier, og selvom Clear History er velproduceret, bliver den aldrig rigtig morson. Hvilket jo er ærgerligt, da den bliver lanceret som en komedie.

Nathan Flomm (Larry David) arbejder i et bil firma, der skal til at lancere deres nye el bil, der bærer navnet The Howard, opkaldt efter chefens søn. Nathan og hans boss rager uklar, og Nathan sælger de 10 %, han har i firmaet. Desværre for Nathan tjener firmaet efterfølgende godt på deres nye produkt. 10 år efter har Nathan skiftet navn til Rolly DaVore, og er startet på et helt nyt kapitel i sit liv. En dag flytter Rollys gamle chef Haney til byen, og begynder at opfører en kæmpe villa. Haney er nu mange millionær, og lever fedt af salget af El bilen. Rolly bliver besat af hævn og heldigvis genkender hans gamle bos ham ikke. Rolly opsøger sprængstof eksperten Joe Stumbo (Michael Keaton), og vil have ham til at gøre en ende på opførslen af million villaen. Det hele skal ske når der ikke er nogen hjemme, og alle er samlet til koncert med bandet Chicago, men noget går ikke helt som planlagt, og hævnen bliver ikke nær så sød, som Rolly DaVore havde forestillet sig.

Clear History er bestemt ikke en film der vil blive husket i fremtiden. Har man tømmermænd, og har set alt andet fra HBO eller hvad der er på Netflix, kan den til nød gå an. Desværre når den aldrig at blive rigtig sjov, højst en lille smule charmerende. Historien svinger imellem alvor og parodi, og de mange lidt for konstruerede scener virker ikke altid som de sikkert var tiltænkt. De 96 min filmen vare snegler sig afsted, og det er svært ikke at lade tankerne flyve i andre retninger undervejs. Blandt andet til alle de andre ting som Larry David har medvirket i.

Skuespillet er ganske udmærket, og sjovt er det da også at se Michael Keaton i hans rolle som sprængstof eksperten Joe Stumbo. Hovedrollen som Nathan/Rolly bliver spillet af Larry David, der også gør hans for at holde filmen oppe, med hans ellers så store komiske talent.

Selvom HBO er et kvalitets stempel i sig selv når det kommer til deres TV serier, så er denne produktion en man nemt kan komme til at sprænge over, hvilket bestemt heller ikke gør det mindste. Så hellere se nogle afsnit af Tv serien Crub Your Enthusiasm, der bærer den samme humor og stemning. Der virker det bare bedre. Måske fordi det er en Tv serie og de små historier er kortere.

Der er ikke noget ekstramateriale på denne DVD udgivelse.

Clear History er flot overført i dens oprindelige Widescreen format, og lyden kan nydes i Dolby Digital 5.1.

Filmen er venligst stillet til rådighed af Warner Brothers.