Cubix 2 – Kok Amok. Episode 4-6. billede

Den 2. DVD med Cubix den glemte robot er på banen, og de 3 historier vi får serveret er guf for friske drenge, der bare er vilde med mekanik og robot action i stor stil.

Her i den 2. omgang med Cubix og hans venner, bliver der for alvor ballade i Bobleby. Men heldigvis er ingen opgave for vanskelig at løse for Cubix bottie’erne.
Hvert afsnit er synkroniseret med Dansk tale og de Danske stemmer virke faktisk udmærket.

På denne 2. DVD i serien er der 3 afsnit, af hver cirka 23 minutters varighed. Nedenstående er et kort referat af hvert afsnit.

KOK AMOK.

Raska den populære frontfigur i Robix Corp, er i Bobleby for at indspille en ny reklamefilm for den nye Gourmetrix. Bottieerne er vilde med hende og de sniger sig ind til optagelserne, men det går ikke helt efter planen og snart bliver de taget på fast gerning. Raska mener, at Connor kan spille skuespil og at han sagtens kan spille hovederollen i en reklamefilm, og at hans hus ville være en super god kulisse for optagelserne. Desværre går det helt galt for Gourmetrix er en ikke helt stabil robot, og pludselig går den fuldstændig amok. Nu er det igen op til Cubix og hjælpe hans venner.

DONDONS DOMMEDAG.

Der sker noget forfærdeligt. Robotter er begyndt at forsvinde i Bobleby, men den hemmelige klub der går under navnet bottieerne er på sporet. De mener, at den skumle og udspekulerede Doktor K står bag, men da Dondon med nød og næppe, undgår at blive forvandlet til skrot af Disposix, finder han svaret på gåden. Men desværre går Dondons stemmemodul i stykker, så han mister evnen til at tale, og så er det ikke helt nemt at få forklaret, at man har løsningen på gåden om de forsvundne robotter.

EN RIGTIG HELT.

Mong installerer en HELT-enhed i Maximix, som han har fået af sin ven brandchefen i Bobleby. Nu skulle det være muligt at udføre rigtige helteopgaver. Men da Maximix begynder at opføre sig underligt, foreslår bottieerne, at han skal komme hen til den årlige robotinspektion på rådhuset til et eftersyn. Det kommer ikke til at gå stille for sig, og snart må en rigtig helt træde til for at redde dagen fra at blive flamberet af flammekastere.

Historierne om Cubix og bottie’erne er flot animeret. Der er virkelig kræset om de computer skabte billeder, og der er mange detaljer at finde for de nysgerrige. Hele universet som serien foregår i er godt bygget op, og man er ikke i tvivl om, at her kan alt ske. Der er gode robotter og der er de onde ledet af superskurken Doktor K. Alle arketyper, men det gør bestemt ikke noget, at det hele er en smule karikeret. For der hersker slet ingen tvivl om at det er stor underholdning blot for underholdningens skyld.
Denne serie henvender sig mest til drenge i børnehavealderen, selvom de lidt ældre også sagtens kan få deres umættelige action lyst styret, for der er bestemt fart over feltet når Connor, Cubix og de andre slår sig løs. Der er rigeligt med plads til at man kan sidde og drømme med og ønske sig en robot som Cubix. For hvem ville ikke ønske sig en robot der kan træde til når det virkelig brænder på.
Cubix kan varmt anbefales, og den flotte computeranimation gør, at voksne og folk der har interesse inden for denne genre, også kan få noget ud af at kigge med.

Der er ikke noget ekstramateriale at finde på denne DVD udgivelse.

Historierne om Cubix og hans venner kan ses med Dansk, Svensk og Norsk tale. Billedet står flot og dermed kan de Danske udgivere On-Air være ganske tilfredse med deres Cubix udgivelser.