Streaming anmeldelse

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (SkyShowTime)

22. september 2023 af Natasha Margrethe Jensen

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (SkyShowTime) billede

Mange kender til spillet Dungeons & Dragons. Det er et spil, som vi også har set på tv før bl.a. i tv-serierne Stranger Things og Riverdale. Nu er der kommet en film om spillet. Her følger vi en tyv, som sammen med en gruppe af andre eventyrere herunder en heks og en formskifter. Sammen er de på jagt efter et tabt relikvie, og rejsen til at få fat i den er ikke nem.

I filmen Dungeons & Dragons følger vi Edgin (Chris Prine), som er en tyv, og hans partner in crime Holga (Michelle Rodriguez). Efter at have brugt to år i fængsel, beslutter Edgin og Holga sig for at bryde ud, så de kan blive genforenet med Edgins datter, Kira (Chloe Coleman). Kira er dog kommet under kontrol af en gammel partner, Forge Fitzwilliam (Hugh Grant) og hans involverede heks, Sofina (Daisy Head).
Edgin vælger at slå sig sammen med halvdårlig troldmand, en formskifter, en druide og en paladin ved navn Xenk (Regé-Jean Page). Sammen skal de standse Forge og Sofina, og forhåbentligt få Kira tilbage, samt få fat i det relikvie, som i første omgang er årsagen til, at Edgin og Holga endte i fængsel. I kæmpen mod det onde møder vi selvfølgelig en masse monstre og magikere, som man gør i selve Dungeons & Dragons spillet.

Jeg har aldrig spillet Dungeons & Dragons, og jeg kender heller ikke så meget til spillet. Så om filmen lever op til spillet kan jeg ikke svare på. Jeg kan dog fortælle, at hvis man ønsker at have en hygge aften med familien, så er denne film oplagt. Den er fyldt med action, magi, humor og spænding. Det er en film, som er overraskende underholdende. Jeg havde ikke forventet så meget af den, men den var fed og underholdende fra start til slut.

Den er et frisk pust i forhold til genindspilninger af generelt set alle salgs film. Der har været mange dårlige genindspilninger de sidste mange år, men D&D formår at gøre det ganske fint. Filmen er nogle steder er fyldt med klichéer, men det ødelægger den ikke. Den er i sig selv så sjov og fangende, at man ikke tænker så meget over det. Noget af det fede ved filmen er, at humoren virkede improviserede og ikke tvunget eller som om den var skrevet ind.

D&D fan eller ej så er filmen fed at se. Og den er nem at følge med i uanset om man kender til universet eller ej.

Titel: Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves
Original Titel: Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves