Hal´s Store Kærlighed

6. januar 2002 af Mia Vildbrad

Hal´s Store Kærlighed billede

Hal er vild med kvinder, men kun de perfekte af slagsen. Hal og en god ven går ofte i byen for at score damer, men som regel uden held, men så en dag møder han Selvhjælpsguruen der har gode evner.

Hal er en mand i han bedste alder, han elsker Kvinder og især de smukke kvinder. Han går i byen næsten hver aften sammen med en god ven. De er på damejagt og danser rundt med tilfældige der danser i forvejen. Men når damerne finder ud af hvem det er de danser men forsvinder de hurtigt fra dansegulvet. Men Hal og hans ven Mauricio finder hurtigt et nyt offer…og sådan går hele aftenen for de to venner.

Hal arbejder som kontor assistent i et stor firma. Og en dag da han er på vej op på sit kontor møder han selvhjælpsguruen Tony Robbins i elevatoren. Pludselig sidder elevatoren fast og de to må nu bruge hele dagen sammen. Da elevatoren kører igen er Hal blevet en anden, han ser nu kun kvinders indre skønhed. Og snart møder han Rosemary, som ellers er en meget kraftig pige som ingen vil have. Men hal ser hende ganske anderledes, han ser nemlig hun hendes indre skønhed, og der er hun en meget smuk størrelse 36. uden en eneste skavank.

Hal og Rosemarry´s forhold udvikler sig meget hurtigt, mens omverdenen bekymret ser på. Ikke mindst Hal bedste ven Mauritcio, der ikke kan forstå hvad det er han ser i Rosemary. En dag bliver Hal kaldt op til sin øverste Chef som viser sig at være Rosemarry´s far. Han mistænker Hal for at have en skjult karrierestyret dagsorden. Og han tror ikke på Rosemarry er noget for en fyr som Hal.

En dag opsøger Maricio Tony Robbins, og han fortæller hvordan tingene sår til hos Hal, og beder ham gøre noget ved det snarest inden det skaber alt for store problemer for Hal…..

Jack Black spiller hovedrollen i denne grinagtige film, og han spiller faktisk godt. Nu er det jo ikke lige en skuespiller man har set så meget til tidligere, men han klarer bestemt denne komedie til fulde, Vi har før set ham i High Fidelity hvor han spille den noget specielle Barry. Han spiller godt i disse komedier, dem kan han godt være bekendt at lave nogen flere af.

Gwyneth Paltrow spiller den enorme pige og samtidig den lille smukke pige som kun Hal kan se. Hun spiller da også udmærket, men jeg synes ikke kun får lov at stække ud og bruge sine evner i denne film. Hun har lavet mange store film tidligere som jeg personligt synes hun har været bedre i. Hendes rolle er for lille og vi får ikke hendes gode evner at se desværre.

Instruktørerne Frerelli brødrene er jo nogle glimrende mennesker. De har før stået for mange af de store komedier, og vi ved at når det er en film fra dem bliver vi aldrig snydt for et godt grin. Også denne gang er det lykkedes dem at lave et godt grin. Og jeg tror der er mange der vil synes godt om denne film, jeg blev personlig positivt overrasket, og glæder mig allerede til deres næste værk.

Hal´s Store Kærlighed er en god film, så hvis du er til et godt grin, vil jeg klart sige ta´ ind og se den. Den er virkelig skæg. Denne overdrevne store pige som Gwyneth Paltrov spiller er virkelig alle pengene værd, bare synet at se hvordan alle GLOR efter hende når hun kommer gående på gaden eller brækker endnu en stol ved at sætte sig ned når de er ude og spise. Rigtig god fornøjelse…

Titel: Hal´s Store Kærlighed
Original Titel: Shallow Hal
Premieredato: 4. januar 2002