Little Deaths

15. marts 2013 af Henrik Andersen

Little Deaths billede

Little Deaths er en horror – antologi hvor de 3 historier alle indeholder sex, vold og syge twists. Bestemt et friskt pust fra den Britiske horrorscene. Selvom ikke alle historierne er lige orginale, er de bestemt et kig værd, for fans af en græseoverskridende fortælling.

De 3 forskellige film af hver cirka 30 minutters varighed der sammen danner Little Deaths, er på hver sin måde fortalt, så mange nok vil sidde med en syg smag i munden, over de forskruede og lidt perverterede historier.

Den første historie hedder House and Home og er instrueret af Sean Hogan. Et Britisk overklassepar keder sig i hinandens selvskab. Den eneste måde de kan tænde hinanden på, er hvis de udfører perverterede sexlege med hjemløse, som de henter ind fra gaden. Således lokker de en ung hjemløs pige i deres fælde under dække af, at de er kristne der blot vil være gode ved deres medmenesker og give et varmt bad og et måltid mad. Men uheldigvis for parret, er denne hjemløse stakkel ikke så stakkels igen, og spørgsmålet er, hvem der leger med hvem. Vil ikke afslører slutningen eller fortællingens twist her. Det er bedst man selv får den blodige oplevelse.

Historie nummer 2 hedder Mutant Tool og er instrueret af Andrew Parkinson. En lettere forstyrret videnskabsmand udvikler piller lavet af et helt specielt stof (vil ikke afsløre hvad her, men det er ret sygt fundet på ). Da en tidligere narko prostitueret kommer på pillekuren går det helt galt. Historien minder om noget som David Cronenberg kunne have fundet på i sine gode gamle ”Body Horror” dage. Mutant Tool vil med sikkerhed få sine tilskurer op af stolen, og indeholder klip/billeder der er svære at slette fra nethinden igen. Et fantastisk Britisk indspark i ”Boby Horror” genren.

Den 3. og sidste film hedder Bitch og er instrueret af Simon Romley. Et par der dyrker dominans og underkastelse rager uklar med hinanden, og den undertrygte slavemand, tager en grusom hævn på sin dominatrix, da han syntes hun er gået for langt med andre fyrer. Han udtænker en uhyggelig plan, der indeholder en flok sultne hunde, da han ved, at det hun frygter allermest er menneskets bedste ven.

De 3 historier kan ses hver for sig, og er bestemt alle et genkig eller 3 værd. Selvom det er lowbudget engelsk film, ser alle produktioner rigtig pæne og velproducerede ud. Skuespillet er overbevisende og de grufulde historier kryber ved flere lejligheder ind under huden på en, og efterlader billeder der bliver hængende. Der laves rigtig mange dårlige horror film, baseret på dårlige manuskripter. Little Deaths formår at ballancere på kanten imellem det vi kender fra genren, og den perverterede gråzone som vi alle, om vi vil det eller ej, enagng imellem føler os tiltrukket af. Dejligt med nogle horrorinstruktører og manuskriptforfatterer der tør noget. Det savner man i disse ofte så kønsløse horror-dage.

Ekstramateriale.

Det er muligt at se et trailershow for andre titler fra Another World Entertainment. Et Slide show med billeder fra de 3 film, og trailern til Little Deaths.

Ekstramaterialet får 1 stjerne ud af 6 mulige.