Streaming anmeldelse

Mr. Pickles: Sæson 1 (HBO Nordic)

13. marts 2021 af David Lund

Mr. Pickles: Sæson 1 (HBO Nordic) billede

Grotesk og vanvittigt morsomt.

Hvis man ikke er tilbøjelig til at surfe mellem titlerne på ens online-tjenester, går man glip af en del. HBO Nordic har i nærmest al hemmelighed anskaffet sig en stor del af indholdet fra den amerikanske TV-station Adult Swim. Kort og godt er Adult Swim voksenafdelingen af Cartoon Network, hvor hovedparten af serierne er animation, og de mest kendte originaltitler er “Rick & Morty” og “Robot Chicken”. Der er dog masser af andet guf imellem, og jeg krydser fortsat stadig fingre for, at HBO Nordic vil anskaffe sig endnu flere titler, så den syrede “Tropical Cop Tales” endelig kan blive set i Danmark. Nuvel - indtil videre kan man starte med “Mr. Pickles”.

The Simpsons fik for alvor satirisk animation for voksne til den vestlige verden, og South Park tog skridtet videre med endnu mere grænseoverskridende humor. Hvis man fjerner al moral fra en serie som netop South Park, og skruer galskaben, tempoet og blodet op på max, har man et ok indtryk af, hvilken størrelse “Mr. Pickles” har. I serien følger vi den “nuttede” hund Mr. Pickles, som bor hos familien The Goodmans. Den handicappede dreng Tommy er hundens bedste ven, imens bedstefaren har fået færden af Mr. Pickles sande identitet. Hunden er nemlig ikke alene satanist, men besidder dæmoniske kræfter, og slår ihjel, holder slaver og dyrker sex med hvem den nu end har lyst til.

Hvert afsnit varer omkring 10 minutter, men på den korte spilletid, er der nok plot, vittigheder og groteske detaljer til at fylde mere end det dobbelte ud. Derfor er det svært, at se mere end et afsnit af gangen, da hjernen skal nå at absorbere det hektiske tempo. Fuldstændigt strippet for politisk korrekthed er “Mr. Pickles” ikke nervøs for at gøre grin med handicappede, kvinder, kristne, folk af anden etnisk herkomst osv. Til seriens forsvar bliver der gjort grin med alle - minoriteter som majoriteter. Alle står for skud. Alle afsnit er ulækre, nedladende og provokerende. Derfor er “Mr. Pickles” ikke for sartre sjæle. Er du stadig interesseret, findes der næppe en mere kreativ animationsserie muligvis nogensinde. “Mr. Pickles” føles som en gigantisk brainstorm over de mest vanvittige ideer, hvor alt er taget med i slutresultatet. Det ses allerede i første afsnit, hvor den handicappede dreng Tommy får lavet kæmpe implantatbryster, bliver stripper og næsten gifter sig med en gammel, savlende redneck. Det mest kreative output er nok i sæsonens sidste afsnit, hvor vi får en rundtur i Mr. Pickles sataniske hule under hans hundehus - her er alt fra balletdansere og klovne til sataniske præster og gimps der gør som hunde.

Ja, “Mr. Pickles” er det gale vanvid og et udmattende men enormt underholdende bekendtskab. Niveauet bliver holdt de de efterfølgende sæsoner, men første sæson gør alligevel det største indtryk, da det her føles nyt, friskt og allermest skørt. Serien har efterfølgende fået et spin-off om byens barnlige og snotdumme sheriff, kaldet “Momma Named Me Sheriff” der også ligger på HBO Nordic, men den finder sted efter begivenhederne i den sidste sæson af “Mr. Pickles”, så det er her du skal starte. Sæt i gang!

Titel: Mr. Pickles: Sæson 1
Original Titel: Mr. Pickles: Season 1
Premieredato: 13. marts 2021