My Date with Drew

24. februar 2006 af Maj Ibsen

My Date with Drew billede

Hvis man ikke holder af Drew Barrymore inden denne film, så er det svært at lade være med at elske hende efter filmen, der mest af alt minder om en hyldest til Drew Barrymore.

Det er ikke ligefrem en dokumentarfilm, som man ofte ser dem, flot klippede og med en klar rød tråd til hvad den vil fortælle. Det virker mest af alt som et tilfælde at denne er endt i biografen, men handlingsforløbet og humoren er helt i top. Dette hjælper med at opveje det at kameraet ikke er i top, og at det meste af filmen er klippet på en bærbar computer.

I dokumentarfilmen følger man Brian Herzlinger, som er vild med Drew Barrymore og vil gøre absolut alt for at skaffe en date med hende. Han så første gang Drew, som 8-årig, hvor hun spillede med i filmen ET, og det var kærlighed ved første blik for Brian Herzlinger. Nu er der gået 19 år og Brian er stadig opsat på at møde Drew. Problemet er bare at han lever som en fattig wannabe filminstruktør fra New Jersey, uden job og uden penge. Derudover er han vildt nervøs og pænt klodset i sin fremtræden.

Billedet vender dog en lille smule da Brian Herzlinger vinder et quizprogram, hvor vindersvaret er Drew Barrymore. Nu har han 1100 dollar mere end før og beslutter sig for, at det er nu hans drøm skal gå i opfyldelse. Sammen med tre venner køber han et videokamera med 30 dages returret og begynder sin jagt på Drew Barrymore. Problemet er, at det ikke er så let at komme i kontakt med den kendte dame. Han skal ofte igennem utallige led af mennesker før, at han endelig ville kunne nå til Drew, og hver gang knækker ledet et sted tæt på Drew. Brian vil dog overbevise verden om at en ganske almindelig fyr sagtens kan ende op med at sidde foran en kendt person som Drew Barrymore.

Under vejs møder Brian en masse mennesker tæt på Drew, som fx manuskripforfatteren på Charlie’s Angels, John August og Drews kæreste fra dengang hun var barn, skuespilleren Corey Feldman, men der er stadig lang vej igen. Hans desperation for at dette skal lykkes ses mere og mere i hans øjne, som dagene forsvinder. Hans nervøsitet for at mødet skal være en katastrofe vokser også dag for dag, så han beslutter sig for at lave en prøve date med en pige der ligner Drew Barrymore bemærkelsesværdig. Da han ser sig selv på video efter daten, gik det mildest talt ikke så godt, som han selv troede det var gået. Han bliver endnu mere nervøs for at fejle foran Drew end før daten, men han bør nok hellere bekymre sig omkring, om han nogensinde for Drew at se.

Denne film er helt klart anbefalelsesværdig, ikke pga. de store filmiske aspekter, nej men fordi man er sikret et godt grin. Det er sjældent en film kan vække lattermusklerne så kraftigt som denne film formår. Jeg har aldrig set så mange anmeldere gå ud med et smil på læben.

Titel: My Date with Drew
Original Titel: My Date with Drew
Premieredato: 24. februar 2006