Navy Seals Vs. Zombies

1. oktober 2016 af David Lund

1 stjerner Skriv en kommentar KØB FILMEN HER

Navy Seals Vs. Zombies billede

Titlen er langt det mest underholdende ved dette makværk.

Kan du huske “American Ninja”? 5 film blev det til, og hovedrollen Michael Dudikoff forsvandt kort efter fra rampelyset i Hollywood. Han arbejde lidt med at lægge stemme til nogle computerspil i 90’erne, og snart efter hørte man ikke mere til ham. Jeg har længe troet at stoffer var årsagen, men det var ikke årsagen. Måske fik han bare ikke særligt gode tilbud, ellers gad han ikke. Spørgsmålet er i hvert fald endnu ikke besvaret, men han er langsomt på vej tilbage. Han har et par film i støbeskeen, og er nu et par film inde i sit “comeback”. Desværre startede han ikke med et opkald til Sylvester Stallone - han er ellers et oplagt rollevalg i den næste “The Expendables” film. Hans comeback er åbenbart bare, at vælge de film, han får tilbudt - senest “Navy Seals Vs. Zombies”. En film verden sagtens kunne være foruden.

Plottet behøver vi ikke komme for meget ind på, for det fremgår egentlig af titlen. En række Navy Seals står til at redde vice præsidenten fra et zombieangreb. Cue action. Michael Dudikoff spiller så lederen af operationen, hvilket betyder at vi aldrig ser ham i action. Han står bag en skærm eller telefon næsten hver gang, han dukker op, hvilket må siges at være en misforståelse af, hvad vi som publikum forventer af skuespilleren. Han var bestemt ikke den store kampsportekspert, menhan var underholdende med sine spark og slag, og når han ikke får lov til at uddele den slags, er han det præcis modsatte. Drønhamrende kedelig.

Men hvad med resten af filmen? Den følger såmænd trop. Efter en lang og kronologisk forvirrende opbygning, sætter action og CGI-blodet i gang. Det er hverken spændende, sjovt eller ulækkert - blot abnormt kunstigt og langtrukkent. Hovedrollen AJ (Damon Lipari) er dog måske filmens største problem. Han fremgår som en kæmpe amatør, men skal forestille at være den store Navy Seal helt. De andre er også ganske fjogede, men Lipari er uden karisma og talent, og virker derfor som filmens absolut største fejltagelse.

Zombier er in, og derfor kommer der naturligvis fortsat en overflod af zombie-film. Hold dig dog til “The Walking Dead” eller lignende, for “Navy Seals Vs. Zombies” er ikke et kig værd. Når filmen endelig slutter med jordens største uforklarede plothul, er filmens talrige trivielle scener allerede glemt. Jeg har sjældent kedet mig så meget i en zombiefilm, og der er ellers en stor sjat elendige af slagsen imellem.

Billede & Lyd - 2/6

Imens billedet for det meste er forholdsvist skarpt, ser kontrasten meget sær ud. Filmens blå toner passer heller ikke ind til stemningen (eller manglen på samme), og CGI’en ser ekstra kunstig ud pga. de førnævnte valg. Lyden er utrolig tam. Der er næsten ingen bas, og volumen holdes konstant på samme niveau, så enhver chokeffekt bliver kvalt lynhurtigt. Dialogen kan dog altid høres.

Ekstramateriale - ⅙

Et par trailers og intet andet.

Scanbox.