På Et Hængende Hår (DVD)

17. august 2003 af Morten Eriksen

På Et Hængende Hår (DVD) billede

Blandt nyhederne dukker der sommetider nogle interessante titler op fra bagkataloget. Denne thriller fra 1990 har bl.a. Gene Hackman at byde på...

Carol Hunnicut (Anne Archer) er på blind date med en mand der hedder Michael (J.T. Walsh). Efter maden tager de op på hans hotelværelse, da han lige skal ringe. Da hun er et smut på toilettet får hendes date et uventet besøg af hans boss og dennes håndlanger. Vi har at gøre med en mafiaboss. De har et økonomisk mellemværende og han bliver af gode grunde temmelig bange for konsekvenserne. Da Carol kommer ud fra toilettet kan hun høre at den er gal, og mens hun står i mørket bliver hun vidne til likvideringen af Michael. Hun bliver bange og flygter op i de canadiske bjerge til en afsides liggende hytte for at skjule sig.

Statsadvokaten Robert Caulfield (Gene Hackman) og hans makker har opsnuset identiteten på Carol og de har fundet ud af hvor hun gemmer sig. De tager dertil for at overtale Carol til at vidne imod gangsterne, men da gangsterne også møder op, ender det med at Caulfields makker bliver skudt og de må flygte sammen over stok og sten i bjergene. Det lykkes dem at få en kupé på et et tog mod Vancouver. Håndlangerne når også at stige på toget, og spørgsmålet er så, hvor lang tid der går inden de finder Carol og Caulfield...

”Narrow Margin” er en tog-thriller fra 1990 der indholdsmæssigt (historie, dialog og spændingsmomenter lagt sammen) ligger omkring middel, men hæver sig en kende over det niveau på grund af en solid præstation fra Gene Hackman. Den er en remake af en film noir fra 1952 med titlen ”The Narrow Margin”.

DVD specifikationer:

Menuerne er stillbilleder og der er underlægningsmusik på hovedmenuen. Filmen er tekstet på dansk, svensk, norsk, finsk, tysk og hollandsk. Filmen er filmet i Technicolor og præsenteres i det originale format (16:9 2,35:1). Det er en flot overførsel ti DVD. På lydsiden kan man vælge mellem engelsk og tysk (DD stereo 2.0) og det er også filmens originale lydspor.

Ekstramateriale: