Peppermint

27. september 2018 af Maria Bjerregaard

Peppermint billede

Jennifer Garner spilder sit talent i ”Peppermint”, der er et halvkedeligt og klichéfyldt hævntogt.

Den franske instruktør, Pierre Morel, er nok bedst kendt for sin action thriller ”Taken”, hvor vi så en aldrende, Liam Neeson, forsøge at redde sin datter. Nu er rollerne vendt om, at det er den sørgende mor, Riley North, som ønsker hævn over mordet på sin mand og datter. Men i modsætning til spændingsniveauet i ”Taken” er ”Peppermint” intet at råbe hurra for.

Det simple familieliv
I filmen følger vi moren, Riley North (Jennifer Garner), som lever et simpelt og lykkeligt liv sammen med sin mand, Chris (Jeff Hephner) og deres 10 årig datter, Carly (Cailey Fleming). Efter en tragedie, hvor hendes mand og datter bliver skudt af narkogangstere, hvorpå bagmændene går frit i et korrupt sikkerhedssystem, forsvinder Riley. Men hun forbliver dog ikke helt væk. Hun kommer tilbage fem år efter sin families død, og søger kun én ting – hævn.

En stærk actionstjerne
Jennifer Garner har før vist sin actionside. Først i hendes store gennembrud i tv-serien ”Alias” og i superheltefilm som ”Daredevil” og ”Electra”. I ”Peppermint” viser Garner, at hun bestemt er dygtig og decideret til denne genre, og hun gør det også helt forrygende. Men filmens historie rammer dog helt forbi, og forbliver blot en kedelig kliché med en kvinde, som søger hævn.

Ingen overraskelser og plottwist
”Peppermint” lykkes at få enkelte moderne detajler involveret, hvor de sociale medier også spiller en rolle, da alle gerne vil se denne sørgende kvinde få sin velfortjente hævn. Men ellers er plottet meget genkendeligt og uden de helt store overraskelser. Filmen mangler simpelthen de spændende twist og overraskelser, som gør et hævndrama unikt. Det er også utrolig ærgerligt, nu når Garner ligger så meget engagement i sit arbejde.

”Peppermint” forbliver desværre et halvkedeligt, forudsigeligt og klichéfyldt hævndrama. Filmen fungerer kun i ganske få momenter, og det kan de takker Jennifer Garner for. Hun giver alene filmen én ekstra stjerne.

Titel: Peppermint
Original Titel: Peppermint
Premieredato: 27. september 2018