Streaming anmeldelse

Starstruck Sæson 3 (HBO Max)

21. september 2023 af Natasha Margrethe Jensen

Starstruck Sæson 3 (HBO Max) billede

Jessie bor stadig i London, hvor hun arbejder i den lokale biograf. I sin fritid udforsker hun singlelivet, mens hendes venner går videre til næste stadie det voksne liv. Sæson 3 af Starstruck er underholdende, sjov og relaterende på mange punkter.

Starstruck sæson 3 er ude, og lade mig starte med at sige, at jeg faktisk ikke har set de første to sæsoner. Faktisk er jeg en af de få mennesker, som nok ikke kendte til tv-serien. Da jeg så traileren til sæson 3 tænkte jeg ’den ser da lidt sjov og hyggelig ud’. Og så tænkte jeg, at titlen virkede faktisk bekendt, nu når jeg kiggede nærmere på den. Jeg havde set den poppe op på min HBO Max konto, hvor den spurgte om jeg ville se videre. Se videre? Jeg kendte jo ikke til tv-serien. Men min veninde fra Århus havde set den hjemme hos mig, en weekend hun var på besøg. Så jeg ringede til hende inden jeg så sæson 3, og fik en lille recap på de første to sæsoner. Og det var faktisk rigeligt. Det var nok til at jeg nemt kunne følge med i sæson 3 uden at have set de første to sæsoner. Og ellers er der kun seks episoder i hver sæson, så man vil hurtigt kunne få set de to sæsoner.

I sæson 3 følger vi Jessie (Rose Matafeo). Det er nogle år siden Tom (Nikesh Patel) og Jessie er gået fra hinanden, men til Kate og Ians bryllup møder de hinanden igen. Selvom de begge prøver at benægte det, så er det stadig følelser os dem begge to. Tom dog blevet forlovet med en skuespiller ved navn Clem, og det er tydeligt at se på Jessie, at hun ikke er helt fornøjet med situationen. Så hvad gør man i sådan en situation? Man begynder selvfølgelig at date en anden person. Jessie finder sig en fyr ved navn Liam (Lorne MacFadyen), som hun møder til Kate og Ians bryllup. Og herfra er de seks episoder fyldt med kærlighedsdrama blandt alle parter.

Det fede ved Starstruck er, at det er en dejlig nem tv-serie at følge med i. Der er seks episoder i hver sæson, og hver episode er omkring 20 minutter. Det er den perfekte tv-serie, hvis man skal bruge en ’easy-to-watch’ tv-serie. Og sæson 3 var lige så hyggelig og sjov, som jeg havde forventet ud fra traileren.

Jessie spilles af Rose Matafeo, og jeg kendte ikke til hende før, at jeg så Starstruck. Nu har jeg dog set hende spille Jessie, og jeg må indrømme hun er en af de sjoveste personer, som jeg har set i en tv-serie. Hun fik mig til at tænke på Lena Dunham som Hannah Horvath i tv-serien Girls. Begge karakterer har sin charme, og er lidt akavet omkring dating livet. Det fede er dog, at man selv kan relatere lidt til det der akavet dating liv (det kan jeg i hvert fald). Og det gør at man sidder og griner endnu mere, når man ser Jessies dating liv i Starstruck.

Sæson 3 fokusere også på Jessie og Kates venskab. Kate er gravid, og hun er bange for, at hun vil miste Jessie, når hun føder barnet. Man vil se, at Kate og Jessie er to helt forskellige steder i livet. Og kan deres venskab overleve det? Det er i hvert fald en situation, som mange af os andre også finder eller har fundet os selv i, da vi var omkring 30 års alderen. Nogle er i gang med at blive gift og få børn, og nogle andre er stadig i gang med at finde deres fremtidig partner eller finde ud af hvad de vil med livet.

Og med det sagt… Starstruck en fangende tv-serie, og jeg skal i hvert fald have set sæson 1 og 2 nu. Og til alle der har set de første to sæsoner – glæd jer til at se sæson 3!

Titel: Starstruck Sæson 3
Original Titel: Starstruck Sæson 3