Ash vs. Evil Dead Sæson 3

5. december 2018 af Henrik Andersen

Ash vs. Evil Dead Sæson 3 billede

Så går det løs igen i sidste sæson af historien om Ash der med sin dårlige timing og endnu ringere humor saver sig igennem et kødbjerg af udøde, med trofast hjælp fra sine følgesvende Kelly og Pablo. Det hele er som i de foregående sæsoner mesterligt lavet. Blod og humor topper gang på gang, og rammer kærligt stilen fra de elskelige film. Har man fulgt med i serien, bliver man også nød til at se hvordan det hele slutter i denne blodrøde sæson 3.

Ondskaben truer på ny med at opsluge hele verden, og kun en person kan hamle op imod de udøde bæster fra den anden side. Gode gamle Ash må igen igen påfører sig motorsaven og gå i kødet på mørkets bæster. Kelly slutter sig til ham og Pablo efter en længere tur på enen hånd, og med sig har hun en fyr der er medlem af et hemmeligt broderskab der tilbeder Ash, som den afgud han jo er. Han har ellers lige åbnet sin egen isenkræmmer/sexbutik hvor man kan købe alt fra motorsavsklinger til dildoer. Den ondskabsfulde Ruby er igen på spil, men den største overraskelse indtræffer da Ash opsøges af en kvinde som påstår, at hun er hans kone fra en omtåget fortid. Dette viser sig imidlertid som værende rigtigt, og hvad også er den skinbare sandhed er, at de har en lyslevende teenagedatter sammen. Hun bliver hurtigt trukket med ned i sølet som Ash konstant padler rundt i, og nu skal han ikke kun redde verden, men også sin egen datter.

1.Family.
2.Booth Three.
3.Apparently Dead.
4.Unfinished Business.
5.Baby Proof.
6.Tales from the Rift.
7.Twist and Shout.
8.Rifting Apart.
9.Judgement Day.
10.The Mettle of Man.

Det er en sand fornøjelse at se alle 3 sæsoner af Ash Vs Evil Dead. Hvem havde turde håbe på, at det skulle kunne blive så godt, som det er blevet. For fans af de gamle film, er der så mange fine referencer og kærlige øjeblikke, at man konstant sidder og smiler når man ser den. Bruce Campbell er suveræn i hovedrollen som Ash og hans komik og timing er intet mindre end genial. Hail To The King Baby!

Der er så mange fine højdepunkter i sæson 3, men et af dem som bør fremhæves er kampen på donor klinikken hvor Ash er kommet for at aflevere noget af hans sæd. Han har flittigt besøgt klinikken, så hans sæd er godt repræsenteret på stedet. En af doktorerne bliver selvfølgelig besat, og snart vælter de rundt i blod og sæd og et levende pornoblad der truer med at slå smut med Ash’s boller. Det er groft, grænsebrydende og helt over the top humor, og lige præcis en scene som denne gør at man ikke kan andet, end at knus elske den serie, og Ash selvfølgelig.

Ekstramateriale.

Der er på denne udgivelse kommentarspor på visse afsnit og det er også muligt at få et indblik i tilblivelsen igennem det underholdende program: Inside the World of "Ash vs Evil Dead"

Serien er flot overfør I dens oprindelige format og billede og lyd går op I en højere enhed. Skru højt op og nyd lyden af Ash’s motorsav der flænser sig igennem de udøde i sprød Dolby Digital 5.1.