Deadgirl.

27. marts 2011 af Henrik Andersen

Deadgirl. billede

En rå og pervers horrorfilm, der skjuler den følsomme historie om det at vokse op, og glide fra den person, man troede skulle være en ven for livet. Et uforsødet kig ind i livets barske realiteter.

Den 17 årige Rickie (Shiloh Fernandez) og hans bedste ven J.T. (Noah Segan) er skolens outsidere. De bruger det meste af deres tid på at drikke sig fulde, pjække fra skole og drømme om de piger, de aldrig får. Specielt Rickie er håbløst forelsket i hans barndomskæreste Joann (Candice Accola). Men hun er pt. desværre mere optaget af skolens fodbold helt Johnny (Andrew DiPalma).
En dag beslutter de sig for at drikke sig fulde på det nedlagte sindssygehospital, der ligger i udkanten af byen. De bliver godt stive, og smadre de ting de kommer i nærheden af, bare fordi de kan. Men i den skumle kælder finder de noget, der overgår deres vildeste teenagedrømme. Lænket på en briks ligger en nøgen kvinde, hun ligner en død, men er tilsyneladende levende. Måske er hun faktisk levende død. J.T. der altid tænker med hans ”nederste hoved” bliver straks overvundet af sine hormoner, og får lyst til at elske med pigen. Rickie er dog mere tilbage holdende overfor den levende døde kvinde, og tager afstand fra J.T. og hans handlinger.
Dagen efter besøger han igen stedet med tanke rom at befri pigen, og der finder han J.T. og hans anden ven Wheeler (Eric Podnar), der begge heftigt forlyster sig med pigen på briksen. De udlever deres hedeste og mest beskidte fantasier, for nu har de chancen for at gøre det med en, der ikke kan sige dem imod. Rickie væmmes og vil stoppe dem, men J.T. vil ikke høre på ham, og afslår ham som ven. Han vælger venskabet fra, til fordel for sin nye sexslave.
Johnny bemærker, at Rickie har et godt øje til hans udkårne Joann, og efter en omgang geden bøllebank, tvinger han Rickie og Wheeler til at vise ham den levende døde pige. Inden længe bukker Johnny også under for fristelserne og presset fra J.T. ,og han bliver bidt i pikken, under det der skulle have været hans drømme-blowjob. Såret bliver ikke bedre, og Johnny nærmest rådner op indvendig, indtil han under en time må på toilet, hvor han skider sine indvolde ud. Hvis man bliver bidt af den levede døde pige på briksen, bliver man selv en levende død.
J.T. og Wheelers omgang med den døde pige bliver mere og mere voldsom, og en dag indser J.T. at han må have en ny sexslave. Planen er at en pige skal kidnappes, og den levende døde pige skal bide hende, og gøre hende til en levende død. Ved en tilfældighed, bliver Joann den udvalgte, og nu er det op til Rickie at stoppe denne galskab, inden det løber helt af sporet. Ikke nemt når de dyriske sexdrifter raser i hans modstander, og han vil gøre alt. for at kunne fortsætte med at få tilfredsstillet sine mørke lyster.

Deadgirl har fået mange rosende ord med på vejen. Heldigvis fortjener den en del af dem, for sjældent er der set en film, der fortæller om de teenageproblemer, vi alle har været igennem, på en så horribel facon som Marcel Sarmiento og Gadi Harels lille veldrejede gyser gør.

For skjult under gys og gru, tarme og kropsvæsker finder man en følsom historie om det at vokse op.
Det er en historie om venskab, og om den svære tid vi alle må igennem i teenageårene, hvor alt er i forandring, og vores hormoner løber mere eller mindre løbsk. Det er historien om 2 drenge, der er hinandens bedste venner, og som altid hænger sammen i tykt og tyndt. Men de vokser stille og roligt fra hinanden, da de finder pigen i kælderen. De mister hinanden og troen på hinandens person. Deres opfattelse af hvad der er rigtig og hvad der er forkert er forskellig, og det går op for dem, at de måske ikke skal være venner resten af livet, som de ellers havde gået og drømt om.

Deadgirl indeholder en god portion horror og splat. Selvom der klippes hurtigt væk fra de mest hardcore scener, vil eksempelvis scenen hvor skolens fodboldikon skider sig ihjel, ved at trykke alle sine indvolde ud, ikke lige blive glemt med det samme. Heller ikke scenen hvor J.T. konkludere at et hul er et hul, og trykker betændt pus ud af et skudhul i den levende døde piges mave, imens han kigger liderligt på sin ven. Tonen er pervers og rå, hvilket sikkert vil skræmme nogen eftertrykkeligt, imens andre vil hvine af fryd over den grove og mørke stil Deadgirl ligger for dagen.

Selvom slutningen er en anelse forudsigelig, kan Deadgirl bestemt anbefales, både som en solid horrorfilm, men også som et studie i det at vokse op, og miste det man tror, er det sikreste her i verden. Venskaber, uskyldigheden og det at tro på og forstå sine medmennesker. Under den ulækre og perverse skal er Deadgirl en yderst følsom lille film.

Ekstramateriale.

Ekstramaterialet består af et Behind-the-scenes program, der indeholder interviews med cast og crew, filmens orginale trailer og et slideshow med billeder fra filmen. Desuden er der et spændende trailershow med andre AWE udgivelser.

Ekstramaterialet får 3 stjerner ud af 6 mulige.

Lyden er Engelsk Dolby Digital 2.0 & 5.1, og billedet vises flot i sit oprindelige format i Anamorfisk Widescreen.

Deadgirl kan ses med Danske, Svenske, Norske og Finske undertekster.