Death To Smoochy (DVD)

24. maj 2003 af Gert Sørensen

Death To Smoochy (DVD) billede

Da Randolph Smiley bliver fyret fra sit job, som børne vært på en TV kanal pga. korruption, slår det helt klik for ham. Og da Smoochy bliver en kæmpe, tænker han kun på en ting, skal han dø

Randolph Smiley er den sucess fulde børne-tv vært, Rainbow Randolph. Han ser har imidlertid ikke kun jobbet for at glæde børn, men for at tjene kassen. En dag bliver han dog taget af F.B.I for at have taget imod bestikkelse fra nogle forældre der ville have deres barn med i showet, og han ryger ud. TV stationen er desperat for at få fyldt Rainbow Randolph sucess fulde tidspunkt ud med et mindst lige så sucessful show. Og i bunket af alkoholiserede, pædofile narkoman børne-tv værter finder de den meget moralske, og yderst naive Sheldon Mopes, og hans ide – det lyserøde næsehorn Smoochy. Smoochy bliver lynhurtigt en sucess men pga. sine meget moralske sange og had til legetøj og merchendise, møder han nogle fjender i børne-tv branchen. Også Rainbow Randolph vil af med Smoochy. Han har mistet alt og vil derfor skaffe Smoochy af vejen, for at få sit gamle show tilbage. Og han skyer ingen midler! Heller ikke skøjteløbs mafiaen, som Smoochy ikke vil tjene penge til ser ud til at vare generet af at næsehorn er fredede.

Death To Smoochy er et forsøg på at lave en satire over børne-tv branchens dårlige moral, og pengegriskhed. Det lykkes desværre bar ikke helt. Robin Williams spiller den psykotiske Rainbow Randolph, og det gør han med alle de kendte Robin Williams metoder. Han klæder sig ud og snakker underligt. Det virker bar ikke sjovt. Han spiller godt nok psykopat ganske godt men hans forsøg på at være sjov falder helt til jorden. Edvard Norton og Catherine Keener gær det godt som henholds som Smootchy og den penge griske TV chef. Edward Norton en forholds vis sjov som det yders naive og godtroende lyserøde næsehorn Smoochy, men filmen er ofte filmet i vinkler der leder tankerne hen på Fear and Loathing i Las Vegas, og det er Instruktøren Danni DeVito bar ikke godt nok til at få til at fungere. Det er lidt synd for filme stiller spørgsmål ved børne-tv branchens store indtjening på små børn. Men et rodet manuskript og for mange bifigurer gør filmen alt for forvirrende. Filmen kræver at man er meget opmærksom, og det er svært når der sker så mange underlige ting hele tiden.

Extra materialet.
Death To Smoochy indeholder en instruktør spor med Danny DeVito, 11 klippede scener, uden kommentare så det er lidt svært at finde ud af hvor de høre til i filmen, eller hvorfor de blev klippet. Desuden indeholder den en Behind the sceens feature. Dette er ca 10 minutter af fra klip hvor Robin Williams kører af sporet, og det er bare ikke sjovt eller på nogen måde interersant for nås der først er en der griner så kører han bare derud af med 110 i timen og det blive for meget efter bare et par minutter. Desuden er der Blooper, hvor der er tåbelige scener hvor skuespilleren jokker i spinaten.

Filmen kan desværre kun få 2 stjerner.

Filmen er venligst stillet til rådighed af Sandrew Metronome.

Titel: Death To Smoochy