Decoys II – Alien Seduction

21. april 2008 af David Lund

Decoys II – Alien Seduction billede

Standard b-film om aliens i en fortsættelse til en film som du næsten med garanti ikke engang kender.

Filmen ”Decoys” fra 2004 var ikke verdens største hit, alligevel har man valgt at fortsætte med en 2’er (som ganske vist denne gang er en Tv-film), men her er intet nyt under solen. ”Decoys II – Alien Seduction” er stort set identisk med originalen udover et par enkelte detaljer. Sam går i college, og en dag beslutter hans værelseskammerater for at lave en konkurrence, der går ud på hvem der kan score flest piger i løbet af semesteret. Sam er dog inderst inde lidt vild med hans bedste ven Stephanie, men da de ikke er kærester og han ikke er homoseksuel, er der ingen vej udenom. Samtidig er Corey fra den første film blevet lærer på det selvsamme college, og på trods af hans medicinering og evige timer hos psykologen, er han stadig overbevist om, at der er rumvæsener af hunkøn imellem os, der gør hvad de kan for, at bruge mennesker til at reproducere. Han tager ikke fejl, for de er tilbage!

”Decoys II – Alien Seduction” er en utrolig dum og fjollet film, der følger et velkendt skema for b-film i denne genre. Dette gør den dog ikke mindre underholdende, og den er bestemt heller ikke helt idéforladt – den er bare trættende gammeldags. Forestil dig ”The Faculty” og ”Species” slået sammen med ”American Pie” i en film med et utroligt begrænset budget, der hovedsageligt er brugt på CGI-fangarme og at få kvinder til at smide tøjet. Hvis det lyder som noget nogenlunde i din boldgade, bliver du nok ikke skuffet over ”Decoys II – Alien Seduction”, og kan du ikke lige finde den første film i serien, kan du sagtens starte med denne, da man skal være tæt på hjernedød for ikke at kunne følge med i historien.

Som det nu er i b-film som disse er det ringe skuespil en vigtig del af filmen, og her er nok at lade sig underholde af. Læg især mærke til alle Sams værelseskammerater der leverer den ene flade replik samt tomme ansigtsudtryk efter det andet. En mindre rolle til Tobin Bell er det også blevet til i denne omgang. Hvis du har blot lidt kendskab til genren, vil du genkende ham hurtigt som Jigsaw i ”Saw” filmene. Bell er en habil skuespiller, og prøver heller ikke at skjule dette faktum i denne film, men han formår dog stadig ikke at kunne få noget specielt ud af sin intetsigende karakter.

Instruktørstolen er i denne omgang overtaget af Jeffrey Scott Lando. På trods af hans efternavn der vækker minder om de gode gamle ”Star Wars” film, får han ikke mange positive ord med på vejen herfra. Lando kender dog genren ud og ind, og vil uden tvivl være fanget i b-films helvede resten af sit liv, for det er her han hører til og det er ”Decoys II – Alien Seduction” et fremragende eksempel på. Budgettet er brugt helt forkert, og manglen på kreative idéer og originalitet er åbenlys.

”Decoys II – Alien Seduction” lover hvad den holder og ikke en dyt mere. Det er tom underholdning udelukkende for fans af b-film i denne genre, og den vil hverken vække opsigt eller blive husket nogle andre steder.

Der er intet ekstramateriale på denne udgivelse.

PAN Vision.

Titel: Decoys II – Alien Seduction