Disneys Vintereventyr (DVD)

26. november 2003 af Claus Larsen

Disneys Vintereventyr (DVD) billede

En meget lille julesæk fra Disney som kan skuffe de fleste børn

Nu er det ved at blive jul igen, hvad enten man vil det eller ej. Det betyder at vi skal til at nyde et par barnlige øjeblikke bl.a. i selskab med Disneyfavoritterne juleaften på TV. Kan man ikke klare sig så længe, så kan man anskaffe sig en DVD med et par andre favoritter. Man skal godt slippe en del penge pr. spilleminut. 47 minutters film til et par hundrede kroner er ikke så lidt. Desuden har man på coveret sat billeder på, der aldrig vises på DVD’en. Men der er dømt julestur for alle pengene til de mindste børn. Først møder vi Mickey. Fedtmule og deres venner på vej ud for at synge julesange i en forfærdelig dansk oversættelse af ”we wish you a merry christmas”. Dernæst kommer en kortfilm af noget ældre dato i den klassiske Disneystreg fra 40’erne og 50’erne om en romantisk skøjtetur der nær ender i katastrofe. Så er der den elskede Bambi på glatis i en længere udgave end den kendte fra TV. Pingvinen Pablos længsel mod varmere egne er et også en ældre sag, som er ganske underholdende. Til sidst møder vi Arthur og sværdet – legenden om kong Arthur, Skønheden og udyret (selv om sidstnævnte kun dukker op et kort sekund). Dertil er der to bonusfilm om den livlige Græshoppe, der lever livet om sommeren, men kommer så galt afsted når det bliver koldt. Han reddes af de flittige myrer. Sidste film er om Pluto og en kat, som lidt modvilligt hjælper. På bonusmaterialet finder man to spil, som kan spilles med sin fjernbetjening. Begge spil er ganske underholdende. Men indtrykket er at DVD’en trods den høje kvalitet er for dyr at betale. Man forventer ganske simpelt noget mere i sækken fra Disney specielt når det er jul . Har man en videooptagelse af Disneys juleshow fra sidste år, så spil den for ungerne mens du smutter mandler og og fylder gåsen. En tynd kop julete til 2 stjerner. Køb hellere de Disney i spillefilmslængde – de holder i mange år.

Titel: Disneys Juleeventyr
Original Titel: Winter Wonderland
Premieredato: 18. november 2003