Det er længe siden, vi sidst så noget til Peaky Blinders, så for at skabe den helt rigtige stemning bød C More på både øl, champagne, og ikke mindst en patenteret Peaky Blinders Whisky, som smagte overraskende godt taget i betragtning af, at de fleste nok ville købe den på grund af navnet.
Desuden var der ikke mangel på smukke jakkesæt og Peaky Blinders signaturhatte. Faktisk var tøj som helhed et overordnet tema i løbet af aftenen. Dette betød blandt andet, at tidligere moderedaktør på Euroman, Mads Kristensen, inden afsnittet talte kort om tøjstilen i serien, såvel som hans syn på det faktum, at halvdelen af alle danske mænd køber deres tøj i Dansk Supermarked. Derudover fortalte også Bernhard Tommerup, ejer af ældste hattebutik, Petitgas, om den korrekte identifikation, af hvad man som udenforstående kunne tro var 2 identiske hatte. Overordnet var de to taler ikke blot underholdende og informative, men gav rent faktisk et interessant indblik i, hvad påklædning kan sige om en karakter og en tidsalder.
Afsnittet i sig var en selvsikker genintroduktion af familien Shelby, og der gik ikke lang tid før sæsonens overordnede tematikker stod klart. Vi møder familien på højdepunktet af grådighed og vulgært forbrug, men allerede ved afsløringen af årstallet ”1929” er vi klar over, at det ikke kan vare ved. Afsnittet forsøger heldigvis ikke at udskyde det uundgåelige, og vi springer direkte ud i bankkrakket, og den effekt det har på familien Shelby.
Peaky Blinders sæson 5 virker altså til at bevise, at serien stadigt har massere at byde på, og fans af serien vil helt sikkert kunne se frem til en sæson af samme høje kvalitet som vi er blevet vant til.