Hostel - Original Motion Picture Soundtrack

3. april 2006 af Michael Panduro

3 stjerner Skriv en kommentar KØB SOUNDTRACKET HER

Hostel - Original Motion Picture Soundtrack billede

Voldsomt og insisterende orkestralt soundtrack, der dog ikke har noget nyt at byde på

Selvom instruktør Eli Roths kommende ”Hostel” efter sigende skulle være en lige så atypisk og legelysten horrorfilm som hans forrige, ”Cabin Fever”, så er Nathan Barrs musik meget traditionel. Barr, der selv spillede samtlige instrumenter på orkester-scoret til ”Cabin Fever”, er ligesom Roth rykket lidt op i rækkerne siden da. Således har der været råd til at hyre Prags Philharmonikere – ganske passende for en film der udspiller sig i Østeuropa.

Barrs musik er dramatisk, insisterende og yderst stemningsmættet, men som selvstændig lytteoplevelse byder CDen ikke på noget nyt. De let bemærkelsesværdige strygerarrangementer giver det hele en stemning som ville have været en smule mere tidstypisk for 20 år siden, men som i bund og grund bygger på endnu flere års horrortraditioner. Musikken er delt op i 23 små sekvenser og til trods for at jeg på nuværende tidspunkt naturligvis ikke har set filmen (den har premiere d. 28. April) er det ikke svært at forestille sig hvor de dramatiske højdepunkter ligger. Heldigvis har man valgt ikke at give numrene den slags afslørende titler man tit oplever i dag.

Musikken i ”Hostel” er en buldrende, bombastisk omgang og om ikke andet har den da højnet mine forventninger yderligere til hvad jeg forventer bliver sommerens mest interessante, voldsomme og morsomme horrorfilm. Om scoret er værd at investere i når det står på egne ben er en anden sag. Jeg vil hverken kalde mig selv ekspert på området eller specielt orkestralt interesseret, men kort fortalt syntes jeg ikke jeg hører noget nyt. Det er musik der i allerhøjeste grad vil kunne understøtte en vellavet film, men i sig selv er det ikke noget banebrydende.

CDen er venligst stillet til rådighed af
Danacord Records.

Titel: Hostel - Original Motion Picture Soundtrack