Alle For Fire
Hvidstengruppen ...

Ken Howard Er Død

24. marts 2016 af Jesper Poulsen Skriv en kommentar

Ken Howard Er Død billede

Den altid velklædte skuespiller er død i en alder af 71 år.

Kenneth Joseph Howard, Jr. blev født 28 marts 1944 i El Centro, Californien. Skuespilsfaget har Howard haft som hjertebarn lige siden han begyndte at medvirke i teater i 1968. Han har nemlig altid værnet om branchen, og fungerede som præsident for SAG (Screen Actors Guild) helt frem til sin død. En post han blev valgt til at bestride tilbage i 2009.

Herhjemme lærte danskerne for alvor Ken Howard at kende som Garrett Boydston i tv-soap'en Dollars (Dynasty). Han er dog meget mere end blot en "80'er-skuespiller" omend det sjældent var hovedroller der prægede karrieren. Listen over roller er uendelig lang og vi skal da også helt tilbage til 1969, hvor man første gang kunne opleve ham på tv. Det var i tv-serien N.Y.P.D. Han har også medvirket i serie-succes'er som Tornfuglene, Bonanza, Curb Your Enthusiasm, The Office, The West Wing og vandt senest en Prime Time Emmy Award for sit bidrag i serien Grey Gardens.

Ken Howard spillede desuden sammen med en lang række stjerner i populære film som bl.a. Dødens Karteller (Clear And Present Danger) med Harrison Ford, Nettet (The Net) med Sandra Bullock, Rambo med Sylvester Stallone, Dommeren (The Judge) med Robert Downey, Jr. og Robert Duvall, Michael Clayton med George Clooney og Clint Eastwoods J. Edgar med Leonardo DiCaprio. Hans seneste bidrag blev i den Oscar-nominerede "Joy", hvor han spillede sammen med Jennifer Lawrence.

Som oftest kunne man regne med at Ken Howard med sin karakteristiske kontante stemme og sit stenansigt stjal scenen - ofte iklædt et særdeles tight jakkesæt. Det forlyder at det var et hjerteanfald, som forårsagede Howards død.

Ære Være Ken Howards Minde.

Diary Of A Wimpy...
Crimes Of The Fu...