Hvad blev der nogensinde af Halle Berry? Et stykke tid efter hendes egentlige gennembrud, oplevede hun det absolut vigtigste en skuespiller kan - at få anerkendelse. Med et hav af priser, herunder en Oscar, under armen, begyndte hendes projekter at falme både i kvalitet og antal. På det seneste har hun medvirket i film som “Dark Tide”, “Movie 43”, “The Call” og nu “Kidnap”. Har du ikke hørt om dem? Du skal ikke være bekymret, for der er ingen årsag til, at du bør skrive disse titler bag øret. Det er B-film, hvoraf flere trods alt har et fornuftigt budget, men indeholder en lang række mangler i kvalitet. Herunder - pudsigt nok - Halle Berrys manglende talent. For hun er sunket dybt, men det er først i “Kidnap”, at hun i sandhed skraber bunden.
Imens Karla (Halle Berry) kæmper med sit servitricejob og forældremyndigheden, bliver hendes barn kidnappet foran øjnene på hende. Hun formår at følge efter kidnapperne, og indleder en herefter en hektisk jagt på at få hendes søn tilbage.
Der bliver spillet på de helt store tangenter i “Kidnap”. Den første scene udpensler i ekstremerne, hvor hårdt et job som servitrice kan være. Kunderne brokker sig, Karlas afløser er forsinket og bossen råber og skriger. Næste scene viser med overdreven sentimentalitet en forælders betingelsesløse kærlighed til sit barn. Et par scener efter indledes en biljagt på 10 minutters varighed. Ja, hver en scene i “Kidnap” er for lang, for udpenslet og fuldstændigt drænet for energi. Dette skyldes delvist Halle Berrys overskuespil, men det hjælper ikke, at instruktøren Luis Prieto er fuldkommen håbløs. Manden har før instrueret den håbløse genindspilning af danske “Pusher”, og han har intet lært siden. Klipningen, billedet, plottets fremdrift - alt virker uigennemtænkt og amatørisk.
Kidnapsdramaer er der efterhånden rigeligt af, og filmen skal alligevel have ros for, at forsøge at tage nye ruter med en velkendt historie. Troværdigheden forsvinder dog scene for scene, og når vi nærmer os filmens slutning, ved selv et ikke-garvet filmpublikum, hvad der skal ske. Med en bedre instruktør bag rattet, der kan vejlede Halle Berry til tidligere bedrifter, kunne dette uden tvivl have været en seværdig film. Men det er det ikke. Desværre.
Filmen er venligst stillet til rådighed af Sandrew Metronome.