Killing Me Softly (DVD)

25. marts 2003 af Gert Sørensen

Killing Me Softly (DVD) billede

Alice er træt af sit forhold til kæresten og da hun en dag møder bjergbestigeren Adam i et lyskryds, drages hun mod ham. De indledere et meget lidenskabelig forhold men er han den mand hun tror han er

Heather Graham spiller den amerikanske pige Alice, der flytter til England for at komme væk fra det hele. Her har hun svært ved at falde til, indtil hun møder den stille fyr Jake. De flytter sammen og alt går stille og roligt. Deres forhold indeholder ingen lidenskab, men fungere godt. Alice er software designer for et firma i London. En dag på vej til arbejde møder hun en fyr i et lyskryds over for hendes arbejde. Deres blik mødes, hvorefter han forsvinder ind i en bog butik. Desperat for at finde ud af hvem han er, vælger hun at følge efter ham. 15 minutter senere er de i en taxa på vej til Adams hjem. Alice indleder et lidenskabeligt forhold til Adam, hvor hun forlader alle de vante rammer og springer ud i noget nyt og uprøvet. Samtidigt med hun flytter ind hos ham begynder hun at modtage breve om ham. Advarsler om ham og hans fortid. Dette bringer Alice på sporet af en ukendt side af den mand hun elsker. Men kan hun stole på brevene?

Killing me softly er en erotisk thriller, af Kaige Chen, bedst kendt for sine kinesiske film som ”Farvell min konkubine” fra 1993. Med Killing me softly forsøger han at skabe en erotisk thriller i stil med Basic Instinct og Sliver, men uden særligt meget held. Filmen mangler den stemning der var i Basic Instinct, det erotiske spil mellem skuespillerne mangler totalt. Heather Graham er en flot pige, men at have hende rendende rundt nøgen og lave softcore erotik er ikke særligt spændende i længden. Mange vil helt sikkert se denne film fordi hun er så meget nøgen i den, men det er ikke lavet raffineret nok til at det fungere godt i filmens sammenhæng.
Joseph Fines, der spiller den meget mystiske amnd Adam, spiller sin rolle for indelukket og det virker som om Heather Graham burde have set at der var noget underligt ved, allerede i starten af deres forhold. Han er ultra voldelig og snakker ikke så meget, det hele virker meget overspillet. Der er også flere steder i filmen hvor skuespillet bliver direkte absurd. Adam har lige smadret en lommetyv 20 gange i hovedet med en dør, man ser ham ligge og bløde ud af hjernen, og så kommer den første politi mand stille og roligt op til ham og siger ” må jeg lige stille dig et par spørgsmål?”, og sætninger som ” Jeg kunne knække din hals så meget elsker jeg dig”, det virker bare lidt tyndt!
Dette medfører også at man hurtigt mister interessen for filmen, hvilket er lidt synd for den tager en uventet drejning til slut.

Filmen mangler den intensitet, der gjorde at Basic Instinct virkede så godt, og det er lidt synd, for erotikken virker lidt malplaceret, og det føles næsten som om nogle af scenerne bare er includeret for at få filmen op på den 100 minutter.

DVD extra features:

DVDen indeholder det sevanlige med trailere og sneak previevs. Derudover har den en interview del, hvor stjernerne svare på spørgsmål. Dette er desværre klippet så dårligt sammen at man ikke gider at se det. Der er også Cast Biografier der for en gang skyld er gode, med beskrivelse af skuespillerens gamle og nye projekter. Men alt i alt ikke en overvældende DVD udgivelse

Filmen får 3 stjerner
Ekstramaterialet får 2 stjerner

Filmen er venligst stillet til rådighed af Scanbox.