Antihelte og skurke har altid været populære i superhelteverdenen, da de ofte kæmper imod deres moralske kompas og ego. Nu er det så kommet til skurken Spiderman og hans baggrundshistorie. Kraven lavede en ret effektiv og god entre i videospillet Marvels Spiderman 2, hvor han virkelig så tingene meget sort på hvidt. I denne omgang har man fået den engelske skuespiller Aaron Taylor-Johnson til at træde ind i rollen som den brutale jæger – måske er han slet ikke så brutal alligevel?
Sergei Kravinoff ( Aaron Taylor-Johnson) har et kompliceret forhold til sin far, som han forlod mange år før. Selvom han helst vil undgå sin kriminelle far, Nikolai ( Russell Crowe) forsøger han fortsat at have et forhold til hans lillebror, Dmitri ( Fred Hechinger). Dog har Sergei også et hemmeligt liv – nemlig at jage kriminelle folk ned og opnå retfærdighed.
Kort og godt – der er intet, som fungerer i denne film. Det er rent kaos. Sony har haft det svært med deres superheltesatsninger, og har været tydeligt at spores lige siden ”Morbius” og ”Madame Web”. Selvom det fortsat er I Marvel universet, kommer filmen aldrig på sammen niveau, hvor karaktererne, historien og actionsekvenserne aldrig lander på benene.
Aaron Taylor-Johnson gør alt, hvad han kan for at få bragt Kraven the Hunter til live, men han får absolut intet at arbejde med. Lige fra utrolig dårlig CGI til misvildende og klichefyldt dialog. Det er bare dårligt til sammen. Selv oscarvinderen Ariana DeBose er der udelukkende som en budbringer, og hendes karakter føltes yderst pointesløs.
Russell Crowes brutale karakter er den tætteste vi faktisk får for en klassisk Kraven mentalitet – og hvis franchisen fortsætter kommer ordene nok også til at fylde mere, men denne origins-historie virker stadig så misledende og ligegyldig, så det kommer nok aldrig nogensinde frem. Jægeren, som jager sit byte, og andre bliver anset som svage og byttedyr er sådan set en god intention for en god skurk, men når absolut intet andet fungerer, så falder filmen hurtigt fra hinanden.
”Kraven the Hunter” må siges, at være en af årets mest forfejlede film. Den er blevet udskudt så mange gange efterhånden, og burde nok også blot have blevet i klipperummet. Aaron Taylor-Johnson har et imponerende vaskebræt, som nærmest er det eneste højdepunkt i filmen. Alt er mislykket. Karaktererne, de kedelige skurke, actionsekvenserne og dårlig dialog. Det er vitterligt intet der lykkes for denne jager.