Geum-Ja (Yeong-Ae Lee) bliver uskyldig dømt for et barnemord, og i de tretten år som hun må afsone, har hævnen inde i hende taget form. Hendes eget barn blev kidnappet af barnemorderen, og Geum-Ja blev presset til at afstå, for at hendes eget barn kunne gå fri.
Nu er hun ude, straffen er afmålt, make-upen er rød omkring hendes øjne, hun har venner udenfor, og hun får hurtigt et job i et konditori, da hun har store talenter for kageudsmykning. Her møder hun den unge, lettere enfoldige Geun-Shik (Shi-Hoo Kim), og han bliver en slags elsker for hende. Samtidig forbereder hun sin hævnakt. Men først for at det hele kan gå igen, må hnedes uro i sjælen formildes, hun må gense sin datter Ma-Nyeo (Su-Hee Go), der er blevet adopteret til et par (Tony Barry og Anne Cordiner) i Australien. Ma vil med tilbage til Seoul. Geum-Ja er skamfuld på ægte asiatisk vis over sin manglende omsorg for barnet, selvom hun ret og set er uskyldig, og påtog sig straffen for at datteren kunne gå fri.
De tager begge tilbage, og Geum-Ja har forbindelse til morderen Mr. Baeks (Min-Sik Choi) kæreste der vil gøre alt for at hjælpe. Hun skal bedøve sin voldelige og herskersyge kæreste for at selve planen kan gå i gang!
Med denne film er trilogien afsluttet for den koreanske instruktør Park Chan-Wook, og denne gang gør han brug af en kvinde, der med sin egen langsomhed, ikke så mange mord i kølvandet som sine mandlige hævngerrige kollegaer, går hun systematisk til værks og er anderledes diskret i sin adfærd. Yeong-Ae Lee er igen instruktøren valg som hovedrolle, som det også var i hans gennembrudsfilm ”Joint Security Area” og spiller med fortrinlig vrede og indestængt frustration.
Måden han fortæller denne historie, er i brud, og det er meget visuelt flot og fascinerende, med en helt speciel klipning, men det bliver noget distancerende, som en musik video, at den ro der også er i de magiske billeder, blevet taget ud af deres fragment, som fungerede næsten til perfektion i forgængeren ”Oldboy”. Men interessant at han vælger en kvinde denne gang, som en Kill Bill ledsaget af pompøs klassisk musik, får det et anderledes empatisk patina over den blodrøde hævntørst.
Videre findes lidt ekstra tilbehør på denne dvd udgivelse, originale, som den kalder sig, tv-spots i forskellige længder, på femten, tyve og tredive sekunder. Den teatralske trailer, og et kort interview med instruktøren Park Chan-Wook. Han forklarer sin idé men denne trilogi, hvor selve angeren og de følelser også var basale elementer i selve vold meangeriet.
Filmen er venligst stillet til rådighed af:
PAN Vision.