Vi befinder os i den franske middelalderklasse. Ægteparret Georges og Anne Laurent (Daniel Auteil og Juliette Binoche) lever en tryg tilværelse med god økonomi og solid familie og gode venner.
Deres tilværelse får dog ridser i lakken, da familien begynder at modtage videobånd med optagelser af deres eget hus, hvilket skræmmer deres ellers trygge tilværelse. Optagelserne på videobåndene udvikler sig til at indeholde en køretur der viser Georges barndomshjem og derefter vejen til en ydmyg boligblok. Georges sætter i sin desperation for at opklare denne terror sig for at undersøge hvem der står bag terroren mod hans familie og bliver tvunget til at tænke tilbage på sin fortid.
Juliette Binoches rolle er den ærlige og åbne hustru der langsomt krakelerer jo mere terroren står på og jo mere hendes mand ikke fortæller hende alt hun vil vide. Daniel Auteil er den pressede ægtemand, der lader sin egen samvittighed overskygge sin families behov for svar og klarhed.
Filmen er rolig i sin fremstilling og lader skuespilkaraktererne styrer. De lange scener som skal forestille videoklip tilføjer filmen en langsommelighed og oveni det er der ikke brugt nogen form for underlægningsmusik. En virkelighedstro atmosfære skabes og visse scener går derfor lige ind under huden og sætter sig godt fast.
Dette er en psykologisk thriller når den er bedst. Den emmer af utryghed og fængende intensitet. Instruktøren Michael Haneke søger ikke kommerciel anerkendelse med sine film og denne film er ingen undtagelse. Filmen er ikke storladen og vil uden tvivl ikke falde i alles smag.
Instruktøren udfordrer og man sidder som publikum tilbage med nogle ubesvarede spørgsmål, der gør helhedsoplevelsen en smule irriterende.