Skyline

30. april 2011 af Julie Klausen

1 stjerner Skriv en kommentar KØB FILMEN HER

Skyline billede

Spild af tid! Kort sagt spild af tid. Filmen er både utroværdig og bære præg af dårlig instruktion, og dårlige manuskriptforfattere.

Efter en vild fest, vågner en flok venner op i en penthouselejlighed til et meget mærkeligt syn. Ude foran vinduerne, kan de se et meget stærkt lys der opsluger de mennesker der bevæger sig ud for at se det, og som nærmest bevæger sig i trance mod det. Et kæmpe rumskib hænger nemlig over L.A, og det går op for vennerne at de har besøg fra langt borte. Aliens er ved at overtage alt, og gruppen af venner må indse, at den eneste måde de kan overleve på, er ved at samle så mange mennesker de kan sammen, kæmpe og håbe på det bedste.

Filmen er kort sagt håbløs. Skuespillerne er elendige og ukendte, manuskriptet indeholder alt for mange klicheér og replikker man har hørt 500 gange før, og handlingen synes aldrig rigtig at fange din opmærksomhed. Det virker som om filmen tror den er meget mere end den er, hvilket gør det næsten pinligt at se de alvorlige scener eller bevare interessen for den sags skyld. Man skulle nok have valgt at bruge pengene på lidt bedre skuespillere og sætte lidt flere kræfter ind på at gøre det klart hvad filmen vil, i stedet for at bruge dem på alle de effekter, der for os som ser filmen kan være ligegyldige, når først vi har mistet interessen for selve filmens handling. Skuespillerne er både utroværdige og utiltalende, og formår slet ikke at bære en film som denne, der har brug for særdeles troværdige skuespillere, for at filmen skal virke pålidelig.
Filmen mangler simpelthen alt for mange væsentlige ting til at kunne kaldes en god film. Deriblandt også en morale, eller pointe. Hvad er det skaberne vil sige med denne film? Det virker mest af alt som om de to instruktører, er gået tilbage til barneårene, og pludselig er blevet enige om, ”Hey! Lad os lave en mega sej film med en masse aliens der invaderer jorden!” – og så bare lige har glemt det allervigtigste – hvorfor er denne film nødvendig? Enhver film bør have en pointe, og der bør altid være en tanke bag, hvorfor netop denne film skal laves, og det virker det desværre til at brødrene Strause har glemt.
Det er tydeligt at se hvad skaberne har ønsket filmen skulle være. Det er dog desværre langt fra blevet til noget.

Titel: Skyline
Original Titel: Skyline