Sting - Sacred Love (CD + DVD)

13. juni 2004 af Per C. Halling

Sting - Sacred Love (CD + DVD) billede

”Sacred Love” er titlen på Stings seneste udspil, hvor du bl. a. også kan møde den talentfulde sangerinde Mary J. Blige. Hvis du køber denne Tour Edition får du en dvd med som bonus.

Der er gået et par år siden Sting sidste CD, men han er i mellem tiden på ingen måde faldet af på den. Han er tilbage og er på denne cd virkelig i topform som virkelig er blød nougat for ørene. Typisk for Sting er det ikke et album fyldt med sange, som bare er omkvæds-sange-hits. Det er sange med lange tekster med stof til eftertanke tilsat den helt specielle Sting-sound/musik, som virkelig gør at hans sange bliver langtidsholdbare og sætter sig mere i hjertet end bare inde i hovedet. På nogen kan det måske virke påklistret, politisk korrekt og lidt for meget økologi for øregangen, men har man engang oplevet Sting i interviews eller lignende i forbindelse med mange en af de politiske aktiviteter han deltager i bliver man hurtigt klar over ægtheden og oprigtigheden i hans sange og de får endnu mere dybde.

Sangene på dette album handler om både krig og kærlighed og jeg kan kun opfodre til, at man nærlæser teksterne i den med følgende booklet. Numre som This War er en stærk sang om englændernes involvering i Irak-krigen, som sætter tankerne i gang, og beviser at han er en kunstner, der tør have sin mening på samme måde som vi kender det fra bl.a. U2, Peter Gabriel og Little Steven.

På dette album kan man mærke at der er dels er arbejdet meget med vokalerne, men også de musikalske arrangementer har fået lidt ekstra krydderier. Dette er sket i form af lidt Soul, som har sneget sig ind hist og her i hans ellers velkendte verdensmusik arrangementer og Jazz/pop riffs og giver CD’en et frisk pust af fornyelse og kan specielt høres i numre som Sacred Love, Inside og ikke mindst i nummeret Whenever I Say Your Name sammen med en af soulmusikkens førstedamer Mary J. Blige.
Udover Mary J. Blige, har bl.a.. Vicente Amigo og Anousbka Shankar fundet vej til studiet og det medvirker også til at det bliver et spændende album rent musikalsk.

Lad os inden vi går videre med DVD’en kigge lidt på de numre du kan finde på CD’en:

1. Inside
2. Send Your Love (Sammen med Vicente Amigo)
3. Whenever I Say Your Name (Sammen med Mary J. Blige)
4. Dead Man's Rope
5. Never Coming Home
6. Stolen Car (Take Me Dancing)
7. Forget About the Future
8. This War
9. This Book Of My Life (Sammen med Anousbka Shankar)
10. Sacred Love
11. Send Your Love (Dave Aude Remix)
12. Shape Of My Heart (Live)
13. Stolen Car (Radio version)

Dvd’en i dette cd/dvd-sæt du få med i købet er rigtig god lille koncert og er fra en serie med fælles titlen ”Intimate & Interactive”. Optagelsen stammer fra den musikkanal Much More Music (3M), som er en Canadisk VH1/MTV, i fjor, hvor han udover sang en del af sine sange også svarede på spørgsmål. Disse kom både fra studieværten, fra publikum, men også fra seere rundt i landet, der fulgte med i koncerten hjemme i stuerne, kunne e-maile ind med spørgsmål til ham. Disse spørgsmål og svar er dog klippet væk til denne udgivelse, så du kun får musikken, men der er ingen tvivl om det har været et spændende og underholdende for både Sting og musikerne er meget oplagte og den har en rigtig god live-stemning takket været det gode lydmix som du kan vælge at lytte til i enten Dolby 2.0 eller 5.1.

Her er så de 6 sange som du kan opleve på denne bonus dvd:

1. Walking On The Moon
2. Send You Love
3. Whenever I Say You Name
4. Dead Man's Rope
5. Every Breath You Take
6. Fields Of Gold

Lidt men godt de 31 minutter den spiller.

Jeg vil dog samtidig gøre opmærksom på, at denne dvd ikke er den samme som Sting - Inside The Songs Of Sacred Love selv om mange af sangene er de samme og de har samme cover. Der nok ikke bliver solgt så mange af denne dvd til dem der køber denne udgave af Sacred Love CD’en på tros af den har mere at byde på end bare lige en koncertoptagelse nemlig i form af bl.a. interviews og er selvfølgelig et must for Sting fans, der vil have det hele med.

Dette er en rigtig god udgivelse på mange punkter både med hensyn til indhold og teknik. Den bør købes af Sting fans, men også af nye fans, som kan starte her og så arbejde sig bagud i hans mange årige karriere. Det er prisværdig at albummet er fyldt med nye sange og ikke bare en opsamling af alle de filmsange han har lavet siden det forrige album. Det er et flot gennemarbejdet og gennemtænkt album, som både er up to date såvel indholdsmæssigt som musikalsk.

CD/DVD’en er venligst stillet til rådighed af Universal Music Danmark.

Titel: Sting - Sacred Love
Original Titel: Sting Sacred Love og Sting – MuchMoreMusic Intimate & Interactive
Premieredato: 26. april 2004
Genre: Andet
Det var ikke muligt at lave billeder fra dvden, men her kommer først et billede af Mary J. Blige og Sting i en optagelse fra VH1, hvor de også sang sammen og selvom det ikke er særlig skarpt, så er kemien ikke til at tage fejl af.
Dette promobillede fra Sacred Love viser helt klart
at på dette album har Sting stadig har meget på hjerte. Teksterne er igen lange og med dybde som mange godt kunne lære lidt af.
Dette promobillede fra Sacred Love viser helt klart at på dette album har Sting stadig har meget på hjerte. Teksterne er igen lange og med dybde som mange godt kunne lære lidt af.