Teenage Mutant Ninja Turtles. Out Of The Shadows

5. november 2016 af Henrik Andersen

Teenage Mutant Ninja Turtles. Out Of The Shadows billede

Så er der atter Ninja slag og flyvespark i luften, når alles 4 ynglings padder nok engang må træde til for at redde menneskeheden for total udslettelse. Denne gang er det slim monster hjernen fra det ydre rum, Krang og hans diabolske Teknodrome der truer jordens eksistens. Yderst vellykket Teenage Mutant Ninja Turtel film, der nok skal få de gamle fans til at trække på smile båndet, når der er gensyn med gamle kendinge som Shredder, Rock Steady, Bebob og selvtægts manden med hockey masken Casey Jones. Der er High Five og Kawabonga for alle pengene.

Shredder (Brian Tee) er bag lås og slå, og de 4 Ninja Padder håber på et pusterum i deres travle hverdag, der mest går op i at spise pizza og surfe rundt i byen om natten. Men noget ondt fra en anden dimension er på vej for at tage herredømmet over jorden. Den slimede Krang, der mest af alt minder om en lyserød hjerne med hugtænder og blæksprutte tentakler, vil samle sin dødsmaskine, Teknodromen for at udslette jordens befolkning. Til denne plan kræver han lidt muskelmasse, så han får befriet Shredder fra fængslet, og genforener ham med hans hær af ninja krigere fra Fodklanen. Nu bliver vores 4 Ninja Turtels nød til at tage affære, og sammen med April (Megan Fox) og Vernon (Will Arnett) må de tage kampen op imod Krank, Fodklanen og de yderst dumme men meget stærke mutanter Rock Steady og Bebob. Men med på paddernes side kommer også den charmerende selvtægts mand Casey Jones, der har god erfaring med at svinge en ond hockey stav imod sine fjender. Det hele kommer ikke til at gå stille for sig, og der er spandevis af vilde action scener på jorden, til vands og i luften. Kawabonga Dude!

Der er dømt Turtel Power for alle pengene i dette brag af en Ninja Turtel film. Den er endnu bedre end den første i denne nye serie, hvilket der er mange gode grunde til. En af dem er, at holdet bag filmen virkelig har formået at please den store fan skare de 4 Teenage padder har verden rundt i alle aldersklasser. Har man fulgt med fra starten i de mega seje tegneserier, og op igennem 80’erne og 90’erne nydt og kendt til Turtels universet er der denne gang masser af genkendelige karakterer. Et glædeligt gensyn med Rock Steady og Bebob er skønt, og de er virkelig flot bragt til live, med storslået computeranimation. Ligeledes dejligt er det at Casey Jones er med igen. Desværre en anelse for glat poleret i forhold til de gamle tegneserier, men hans selvtægts mission er ikke til at tage fejl af, og han giver fint modspil til de 4 teenagere og April. Hovedeskurken er denne gang den slimede hjerne Krang, og han er blevet virkelig ulækker og uhyggelig i denne moderne computeranimerede version.

Skuespillet er ganske fint i alle roller, og Megan Fox gør det hun er bedst til, nemlig at se godt ud, og det er der jo nok ingen der beklager sig over, hverken teenagere eller voksne.

Teenage Mutant Ninja Turtles. Out Of The Shadows er meget vellykket, og vil man underholdes og bare gnaske popcorn og pizza og gyse lidt over slim hjernen Krang og grine med Leonardo, Donatello, Rafael og Michelangelo når de deler øretæver og rappe replikker ud i alle retninger, er dette lige filmen for dig. Her er ingen dybere mening med tingene, kun ren Turtel Power for alle pengene.

Ekstramateriale.

Der er masser af ekstramateriale at finde på denne udgivelse. Blandt andet et lille making of program der fortæller om alle de Easter Eggs (Hyldester til det gamle Turtel Univers) der er proppet ind i selve filmen. Det er spændende at hører om alle de tanker, der er gået igennem filmskabernes hoveder før og under Out Of The Shadows, og efter man har set det, får man helt lyst til et gensyn med selve filmen.

Denne udgivelse indeholder både en 4K Ultra HD version af filmen og en standart Blu Ray version. Begge versioner står upåklageligt, men hvis man har det rette udstyr er 4K versionen bestemt at foretrække for dens ultra skarpe billede gengivelse.

Det er muligt at se Turtels filmen med Svenske, Norske, Finske og Danske undertekster.

Filmen er venligst stillet til rådighed af Fox-Paramount.

Titel: Teenage Mutant Ninja Turtles. Out Of The Shadows