The Tubes - Wild West Show

4. april 2008 af Kristian Jensen

The Tubes - Wild West Show billede

Nok mest til fans...

Rockbandet The Tubes har hjemme i havnebyen San Francisco på USAs vestkyst. Bandet opstod i slutningen af 60erne, og blev hurtig kendt for deres vilde live-optrædener, hvor udklædning, fyrværkeri og deslige var fast inventar. I slutningen af 70erne og op gennem 80erne opnåede bandet enorm popularitet og fik en stor fanskare verden over, men da tiden med glitter og glamrock var overstået, gik The Tubes langsomt over i glemslen. Men selvom de fleste nok ikke længere kan huske The Tubes, har bandet dog stadig en trofast fanskare, der elsker bandets glam-punk musik. Den 6. december 2004 gav The Tubes en storstilet koncert i London kaldet "Wild West Show". Koncerten blev foreviget på film og er netop udkommet på det danske dvd-marked. Som nogen måske allerede har gættet ud fra titlen, så er koncertens tema det vilde vesten. The Tubes har simpelthen valgt at tilfører lidt country western lyd til deres gamle rocknumre, og det er faktisk ikke så fjollet som det måske lyder. For selvom bandet efterhånden er blevet en hel del ældre, er der stadig masser af spræl tilbage i de gamle rockdrenge. Forsangeren Fee Waybill springer rundt på scenen, og selvom stemmen ikke lyder helt som dengang i 70erne, har manden stadig krudt i røven, hvilket må siges at være beundringsværdigt, da manden trods alt er 58 år gammel.

Trackliste
1) Spaghetti Overture
2) Riders in the Sky
3) She's a Beauty
4) Don't touch me there
5) Under the Double Eagle
6) Mad Cow Auctioneer
7) I saw her standing there
8) My Asylum
9) Malaguena Sale La Rosa
10) What do you want from life
11) Tumbling Tumbleweeds
12) Russell Chaps intro
13) Tip of my Tongue
14) Don't want to wait anymore
15) Life is Pain
16) Talking to the Moon
17) TV is King
18) No way out
19) Let there be Drums
20) Stand up and shout
21) White Punks on Dope
23) The Magnificent Seven
24) Haloes
25) Talk to ya later

Desværre ses det tydeligt at koncertfilmen ikke har haft det helt store budget at rykke rundt med. Der er ikke kælet for detaljerne i billedet, hvilket er en stor skam, da The Tubes netop er et meget visuelt band. Selvfølgelig får man de lange og glidende kameraturer hen over hovederne på publikum og masser af nærbilleder af bandet, men jeg havde nok håbet på lidt mere kreativitet rent produktionsmæssigt. Alt i alt er "Wild West Show" en hæderlig musikoplevelse uden de store armbevægelser. DVD’en er naturligvis et must for alle Tubes fans, men andre kan bestemt også hygge sig i selskab med de gamle rockhoveder.

Ekstramateriale
Bonusmaterialet består af et 30 minutters langt interview med Tubes forsangeren Fee Waybill, der fortæller om bandets mangeårige historie. Interviewet er ganske interessant, da Waybill er en sprælsk og fortælleglad mand, der ikke sparer på detaljerne. Endvidere er der også blevet plads til en lille film, hvor man følger bandet forberede sig inden de skal på scenen.

3 on-z stjerner til ekstramaterialet.

DVDen er venligst stillet til rådighed af:

Target Distribution ApS.