Zombie Strippers!

27. oktober 2008 af Henrik Andersen

Zombie Strippers! billede

Masser af Zombier, masser af splat og masser af strip. Zombi-strip vel og mærke. Zombie Strippers holder hvad den lover, og derfor holder den hele vejen igennem.

Så sidder man der, en kedelig og grå søndag. Regnen siler ned, og der er kun de evindelige genudsendelser af Det Lille Hus på Prærien i fjernsynet. Hvad gør man så for at skrue humøret nogle grader i vejret? En ide kunne være, at man fik fingre i en kopi af Zombie Strippers! Den vil med sikkerhed på den eller anden måde få dit blod i omdrejninger og skabe lidt varme i din følelsesløse og søndags-lade krop.

I en nær fremtid hvor Bush igen er præsident og Arnold Schwarzenegger vice præsident, og Amerika for øvrigt stadigvæk er i krig med resten af verden, tager historien sin begyndelse. Nogle lumske forskere har skabt et virus, der skal bruges i krigens onde tjeneste. Hvis man som soldat har fået en indsprøjtning af det, og så går hen og dør i kamp, lever han simpelthen bare op igen. Det Jump starter hjernen, og soldaten kan nu kæmpe videre. Nu er han blot en levende død der ikke føler smerte eller frygt, og igen og igen og for altid vil tage imod tæsk for guds eget land.
En Special styrke af hårdt trænede soldater sendes af sted for at slå nogle af zombie eksperimenterne ihjel. Det går selvfølgelig helt galt, og snart flygter en forbidt og dødende soldat væk fra de glubske zombier. Han tumler ind i en strip klub, hvor klubbens hoved attraktion Cat (Jenna Jameson) er godt i gang med et strip nummer der intet overlader til fantasien. Soldaten bider Cat i halsen og hun forbløder foran et skrækslagen publikum og klubbens ejer Ian (Robert Englund). Ian er forfærdet over at have mistet sin hoved indtægts kilde, men heldigvis lever Cat snart op igen og giver den på ny gas omkring stripper stangen. Nu som forførisk zombie stripper. De andre piger i klubben er misundelige på den døde Cat og hendes utrolige strip shows. Heldigvis har Ian en plan. Hvis der nu er flere af dansepigerne, der vil lade sig dø og leve op igen og derved bliver super zombie strippers vil indtægten helt sikkert begynde at vælte ind. Planen bliver ført ud i livet, og snart hærger de døde strippere klubben. De lever af deres kunder (helt bogstaveligt) og giver den ubetinget gas på scenen. Men det bliver selvfølgelig ikke ved med at gå godt, og en dag går det da også helt galt. Zombie stripperne strides indbyrdes, og med et vælter også deres zombie ofre op fra deres fængsel i kælderen. Heldigvis er Ian et våbenliderligt svin, der som enhver anden god Amerikansk statsborger ligger inde med et utal af skydevåben. Men er det muligt at holde stand imod horden af zombier og de frygtelige zombie strippers? En benhård og uligevægtig kamp for overlevelse begynder her.

Jay Lee der har stået for det meste på Zombie Strippers! har lavet et lille mirakel af en B-film med stort B. Her får man, hvad man vil have i så rigelige mængder. Jay Lee og hans crew både foran og bag kameraet går hele vejen og servere lige præcis den charme, gå på mod, voldsomhed, liderlighed og legen med grænser for hvad man kan tillade at vise på film, som mangler i de fleste gyserfilm i dag. Hatten af for det. Det er dejligt at se, og heldigvis er det hele lavet med et glimt i øjet og med masser af befriende humor, der er dejlig plat og ulækker på en og samme tid.

Jay Lee har tiltrukket sig masser af opmærksomhed med Zombie Strippers. Det skyldes blandt andet at han i nogle store roller har 2 store ikoner i form af Jenna Jameson og Robert Englund. Den først mest kendt for at vise sin fine hud frem, og den sidste kendt som manden der bragte liv til Gyser figuren Freddy Kruger i Nightmare on Elm Street filmene. Begge kultstjerner gør det faktisk godt, og deres karisma fylder fint ud på skuespiller siden. Det er faktisk rigtig lang tid siden Robert Englund har haft en bedre rolle end som den meget usympatiske stripklub ejer, der hader sine ansatte og frygter deres kønssygdomme som pesten.

6 minutter inde i handlingen falder det første hovedskud, og mindre end 1 minut senere kommer nummer 2. Derefter glemte denne anmelder at tælle. Effekterne der er leveret af Patrick Magee og hans effekt hold er fremragende. De er herligt splattede, og der bliver fint blandet rigtig make-up og computer effekter der tilsammen får det hele til at bliver ekstra blodigt og ulækkert. Så hvis du er effekt mand, og bare elsker en voldsom og ultra blodig splatter effekt så er Zombie Strippers! absolut værd at gå ombord i. I den sammenhæng bliver jeg nød til at nævne en scene 44 minutter inde i filmen, hvor en mand får revet underkæben af, og spist sin tunge i en ægte zombie tunge slasker scene. Det er kræs for kendere, og de mere sarte sjæle bør helt sikkert holde sig langt væk.

Zombier er der masser af, og heldigvis er der også masser af filmens anden attraktion. Nemlig strip. Ikke kun almindelig strip, for øvrigt svedigt udført at en kamplækker Jenna Jameson, men også dejligt voldsforherligende zombie-strip. Når danserne bliver forvandlet til zombier får de overmenneskelige stripper kompetencer, og der er næsten ikke den ting de ikke kan gøre omkring en stripperstang. I en herlig frisk scene svinger en af pigerne så hurtigt rundt at hun skaber et heftigt blæsevejr i stripklubben. På et tidspunkt i historien udvikler der sig et anstrengt forhold imellem 2 af zombie stripperne. De indleder en bitch fight, der aldrig er set magen til. Se blandt andet Jenna Jameson skyde billard kugler af sted med sine kvindelige kønsorganer, i en scene der allerede er blevet en klassiker hos denne anmelder.

I det hele taget er Zombie Strippers en født kult klassiker, der uden tvivl vil underholde dem, der er parate til at lade sig underholde af denne type film. Enten vil man hade den, eller også vil man bøjes sig i støvet for den. Det er intet filmisk mesterværk, men det er sørme underholdende, i en grad der sjældent er set magen til. Et stort og rungende hurra for Jay Lee. Det bliver spændende, at se hvad han finder på næste gang.

Der var ikke noget ekstramateriale på den DVD der kom til anmeldelse hos On-Z. Men hvis du køber Zombie Strippers! i forretningerne så er der lidt ekstra materiale, der helt sikkert er værd at sætte tænderne i. Noget denne anmelder personligt glæder sig til at se nærmere på.

Zombie Strippers er venligst stillet til rådighed af Universal Pictures

Titel: Zombie Strippers!
Original Titel: Zombie Strippers!