Det er ikke kreativiteten der driver værket når man hos Disney udvikler spil på baggrund en en film. ”Hov vi er kommet til at lave en film… ring lige til en spilproducent så de kan strikke noget sammen”. Og det gjorde de så, ganske som de jo plejer. Det var ikke fordi de havde fået en god idé til et spil, slet ikke. Man plejer jo at lave et spil til en film… at gøre noget fordi det er noget man plejer er bare sjældent nok til at det bliver godt. Disneys spil over ”Meet the Robinsons” er ingen undtagelse.
Når det så er sagt skal vi ikke glemme at det faktisk er Disney der står bag og det alene giver et løft til kvaliteten for karaktererne fejler jo ikke noget om end de er blevet lidt kantede ved overførslen fra lærredet til Tv-skærmens PS2-grafik. Et større problem er at spillets målgruppe, børnene, næppe behersker spillets sprog, engelsk, i tilstrækkeligt omfang, så ofte vil man som voksen blive tilkaldt for at hjælpe med at løse et af spillets problemer, når spillet dertil mangler underholdningsværdi er der ikke meget godt tilbage.
Spillets blanding af adventure og platform har da sine charmer og man føler sig da også underholdt mellem de kedelige stunder, bare ikke i tilstrækkeligt omfang til at man ikke hellere vil tage opvasken, se en Brøndby kamp eller slå græsset. Med andre ord, spillet mangler berettigelse, tilsyneladende er den eneste motivation til at udgive det at ”det plejer man jo når man har lavet en film”, den eneste grund til at spille det må så være at ”det plejer man jo at gøre når man har købt det”. Men det er jo et problem den opmærksomme læser vil kunne løse?