The Other Woman

9. september 2014 af Ronnie Bisgaard Mortensen

The Other Woman billede

Mainstream Hollywood-komedie, men med dansk deltagelse

Danmark er et forholdsvist lille land, og derfor har vi også lov til at være stolte og kippe lidt med flaget, når de danske skuespillere gør det godt i det store udland. Mads Mikkelsen som Bond-skurk og hovedrolle i serien Hannibal, Ulrich Thomsen med en stor rolle i serien Banshee, Sonja Richter med en stor rolle i Tommy Lee Jones nye film The Homesman og ikke mindst Nikolaj Coster-Waldau, som spiller med i Game of Thrones og nu også er begyndt at spille med i de helt store Hollywoodfilm fx filmen The Other Woman med stjerner som Cameron Diaz, Leslie Mann og Kate Upton. Kan Coster-Waldau redde The Other Woman fra at være blot endnu en mainstreamproduceret Hollywood-komedie. Nej, men det er bestemt ikke Coster-Waldaus skyld.

Carly (Cameron Diaz) er begyndt at date den perfekte fyr Mark (Nikolaj Coster-Waldau) og alt synes perfekt, indtil hun finder ud af at Mark er gift og er sin kone utro med hende. Det vil hun ikke finde sig i og under mindre heldige omstændigheder møder hun Kate (Leslie Mann), Marks kone, og de to bliver hurtigt enige om at ingen af dem er tjent med en utro mand som Mark. Til deres store overraskelse opdager de dog, at Mark har endnu flere affærer, nemlig med den smukke Amber (Kate Upton), og efter en konfrontation med hende, lægger de tre kvinder en plan om at få Mark ned med nakken én gang for alle.

Problemet med The Other Woman er ikke dens koncept, for det er forholdsvis nyt ift. almindelige romantiske komedier, som oftest handler om at finde den eneste ene og den store kærlighed. Her afviger The Other Woman på sin vis fra det normale, men desværre er dens karakterer alt for uinteressante og klichéfyldte så det til sidst ender med at virke ret Hollywood-agtigt alligevel. Cameron Diaz spiller for hundrede og syttende gang med i en romantisk komedie, og det kan snart blive et problem at kende forskel på hendes karakterer, da hun ofte spiller denne slags roller, hvilket hun gør udmærket, men også ret rutinepræget. Leslie Manns karakter er til gengæld så overspillet, at hun gennem hele filmen forbliver et så irriterende element, at man får lyst til at tage hende ud af filmen og slå hende hårdt i hovedet. Kate Uptons karakter er ligegyldig og fremstår kun som øjeguf.

Man fremstår selvfølgelig ret nationalistisk, når man så vælger at fremhæve Coster-Waldau som et af højdepunkterne i filmen, men han gør det altså godt, og jeg er lige imponeret over hans ikkeeksisterende danske accent, hver gang jeg ser ham *host Mikkelsen og Thomsen host*. Hvad vi ikke får i dybe karakterer og logiske handlinger fra deres side, får vi til gengæld i product placement. Der er bestemt ingen tvivl om, at Grey Goose vodka har spædet nogle monetos i kassen til denne film, og desuden stjæler Nicki Minaj (ja, hun er med i filmen!) bogstavelig talt billedet i alle hendes scener, fordi hendes overproportionerede booty skal have skærmplads!

The Other Woman må være henvendt til de Sex and the City kvinder, som bare elsker når kvinderne går i krig mod den onde mand. Bevares, den har sine sjove momenter, fx en afføringsmiddel scene, som minder ekstremt meget om den fra Dum og Dummere, men ellers mangler The Other Woman simpelthen noget pondus i sin historie og sine karakterer, men når der nu er en dansker med, så er man jo næsten nødt til at se den.

Ekstramateriale
Ekstramaterialet på Blu Ray’en til The Other Woman er en noget kortfattet omgang. Den indeholder følgende: Deleted & Alternate Scenes, Gag Reel, Giggle Fit, Gallery og Sneak Peak. Det er lidt en kort og ret overfladisk omgang ekstramateriale, hvilket højst kan give 2/6 stjerner.

Filmen er venligst stillet til rådighed af Fox-Paramount

Titel: The Other Woman
Original Titel: The Other Woman